Пазарът на пилоти във Формула 1 тази година започна дори преди началото на сезона с обявеното привличане на Люис Хамилтън от Ферари. Скандалът около Кристиан Хорнер и Ред Бул намеси в сметките дори Макс Верстапен, който допреди това бе смятан за закотвен в Милтън Кийнс. И докато логично погледнато нидерландецът няма полза да напуска, това не пречи на приказките и анализите. В Австралия шефът на Мерцедес Тото Волф бе попитан дали Верстапен е неговият избор №1 за заместник на Хамилтън.
„Да. Нали виждате представянето му на какво е. Това (присъединяването на Верстапен към Мерцедес – б.р.) е нещо, което трябва да се случи в някакъв момент. Но не знаем кога. Същевременно не бива да отписваме и останалите варианти“, заяви ръководителят на Мерцедес в Гран при
„Според мен на първо място трябва да се запитаме какво можем да направим с тази кола. След това ще стане значително по-лесно, независимо кой е във втория болид. Това е проблем, който отборът ни трябва да разреши, а не да търси пилот като евентуално решение на грижите ни“, продължи Волф.
„В момента бихме дали на Верстапен кола, която е непостоянна, трудна за настройване и каране. Бих предприел тази стъпка, когато мога да кажа: „Този болид може да го караш, защото е и бърз“. Същевременно искам да си дам достатъчно време. Мястото при нас е единственото свободно в топ тимовете, освен ако Макс не реши да си тръгне (от Ред Бул). Имаме няколко интересни опции – от много млад супер талант до някои много опитни, по-възрастни пилоти. Няма да вземем решение през следващите няколко седмици или месеци. Искам да продължа да наблюдавам пазара.“
„Въпросът с втората позиция (в Мерцедес) зависи и от това какво ще реши да прави Макс. Имаме изключително обещаващ младеж (Андреа Кими Антонели – б.р.). Него не искам да го притискам излишно, но изглежда, че може да се превърне във велик състезател. Не искам и да го удавя, слагайки го в F1 болид на 17. Има опции. Очевидно Фернандо [Алонсо], което е много вълнуващо за нас. Карлос [Сайнц] е много добър. Аз ще го играя булката – ще се правя на недостъпен!“, каза още шефът на Мерцедес в F1.
Кристиан Хорнер вече заяви, че „около 16 пилоти“ искат място в Ред Бул. След това допълни, че Серхио Перес остава първи избор на тима от Милтън Кийнс и от него зависи да не загуби позицията си
След успеха на Карлос Сайнц в Гран при на Австралия уж на шега подметна, че испанецът явно е „основният враг“ на ръководения от него отбор – заради победите му в Сингапур през 2023 г. и миналата неделя в Мелбърн. Тези дни обаче се появи информация, че Хорнер иска да привлече Алонсо за съотборник на Верстапен.
View this post on Instagram
Ако от Ред Бул решат да се върнат към пилотите от академията си, то везните клонят към Юки Цунода. Японецът получи необичайно много похвали от Хелмут Марко след уикенда в Австралия. До края на сезона обаче има 21 старта, така че много неща могат да се променят.
След победата си в Австралия Карлос Сайнц пък не пропусна да подчертае, че понастоящем все още няма договор за 2025 г. След неговия успех испанските медии почти нападнаха Ферари, че предпочете Люис Хамилтън пред Сайнц.
„Стореното от Сайнц щеше да бе увековечено във филм ако той бе британец като Люис Хамилтън. В офисите в Маранело – или по-скоро в Торино – взеха решение да изхвърлят по-добрия си в момента пилот, за да вземат състезател, който отива към залеза си. И това решение не се базира на спортни ценности, а на маркетинг. Господ да ги пази“, бе коментарът в „Марка“
„След еуфорията и адреналина Фредерик Васьор и [Джон] Елкан със сигурност се питат дали не са допуснали грешка, жертвайки Сайнц“, допълни „Соймотор“.
Васьор призна, че в Скудерията не са очаквали такова представяне от испанския си пилот, но категорично отказа да обсъжда въпроса за бъдещето му. Той заяви на пистата Албърт парк, че отборът на Ферари и Карлос са постигнали споразумение преди няколко седмици да се съсредоточат единствено върху шампионата.
Анализите и слуховете за това кой къде ще кара догодина несъмнено ще продължат и по-нататък през сезона. Във Формула 1 обаче имат склонността да помнят само до състезание-две назад. Това също бе ясно демонстрирано през последния месец. В Саудитска Арабия почти имаше призиви да се даде шанс на Оливър Беърман във Ферари след чудесното му представяне по улиците на Джеда. 20 дни по-късно името на младежа дори не се споменава.
View this post on Instagram