Начало Избрани Силвърстоун иска разширяване на състезателния си уикенд в F1

Силвърстоун иска разширяване на състезателния си уикенд в F1

856
0
Силвърстоун, Гран при на Великобритания 2022
снимка, Пирели

Силвърстоун иска разширяване на състезателния си уикенд в F1. Ръководството на легендарното трасе настоява събитието да бъде с дължина от четири дни вместо досегашните три. Причината за това искане е желанието на организаторите да предоставят повече екшън на всички британски зрители.

Гран при на Великобритания присъства в календара на F1 още от нейното създаване през 1950 г. Събитието се превърна в едно от най-популярните състезания в календара на световния шампионат през всички епохи. Надпреварата в Обединеното кралство се възползва и от настоящия бум на шампионата в световен мащаб. Пример за това бе последното издание на Гран при на Великобритания, което бе напълно разпродадено.

За трите дни на миналогодишната надпревара бе регистрирана рекордна посещаемост от 400 000 фенове. Техният броят надхвърли над 100 000 само по време на самата надпревара, която бе спечелена от Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари записа първи успех в F1, следван от Серхио Перес (Ред Бул) и местният любимец Люис Хамилтън с Мерцедес.

В стремежа си да предостави на феновете още повече състезателни събития по време на престоя им на трасето, ръководството на Силвърстоун се надява Гран при на Великобритания да стане четиридневен уикенд.

В момента F1 не смята да променя традиционният си формат, който започва в петък и приключва в неделя. От друга страна, използването на пистата и в четвъртък ще даде повече възможности за участие на поддържащи категории в програмата на състезателния уикенд.

Подобен подход е възприет за Гран при на Австралия в Мелбърн. В този случай екшънът на пистата Албърт парк се провежда в рамките на четири дни. Освен F1, тук се включва и национални категории като Supercars, Порше Карера Къп и сериите с едноместни болиди S5000. Всички те започват да се провеждат от четвъртък. Тази година Албърт парк ще приеме за първи път и поддържащите серии F2 и F3.

„Стремим се да удължим уикенда“, сподели управляващият директор на Силвърстоун Стюарт Прингъл.

„Работим усилено върху F1. Смятам, че те трябва да променят формата на уикенда. Наскоро ми казаха: „Ами това е ФИА, трябва да направи тест на системите и други неща.“ Ами в този случай направете го един ден по-рано.“

„Нека да свършим и някои неща в четвъртък. Има много хора, които искат да дойдат и да видят всички дейности, които се случват по пистата. Затова смятам, че три дни не са достатъчни.“

„Нека да превърнем Гран при на Великобритания като най-добрата част от целия фестивал, който трае около седмица. Хората се появяват на Силвърстоун още във вторник, поставят палатката и вече са готови да наблюдават екшъна по пистата“, добави управляващият директор на Силвърстоун.

В миналото бъдещето на състезанието в Обединеното кралство няколко пъти е било под въпрос заради историческия промоутър на събитието BRDC (British Racing Driver Club). Причините за това са били остарялата инфраструктура и прекалено голямата такса за домакинство, която е искал бившият шеф на F1 Бърни Екълстоун.

Гран при на Великобритания никога не е отпадала от календара на F1. Събитието непрекъснато се провежда на пистата Силвърстоун от сезон 1987 до момента. В миналото е имало случаи, в които надпреварата се е състояла и на трасета като Брандс Хеч и Ейнтри. Благодарение на много позитивните отношения на Либърти Медия с ръководството на Силвърстоун, бъдещето на Гран при на Великобритания изглежда сигурно. Настоящият договор на легендарното трасе изтича в края на 2024-та, но се очаква скоро да бъде удължен. 

Наскоро Силвърстоун направи няколко промени след като премести някои от предпазните си ограждения. Целта на това е зрителите по трибуните да са малко по-близо до екшъна, който се развива на пистата.

Тазгодишното състезание във Великобритания е с напълно разпродадени билети в неделя. Очаква се посещаемостта отново да счупи всякакви рекордни в историята на събитието.

„Ясно е, че ще продадем всички места в неделя. Преди няколко години стигнахме до разпродажба в събота, а сега и билетите за петък са почти изчерпани.“

„Това е мястото, където е печалбата ви. А според г-н Екълстоун, ако не печелите пари, не можете да реинвестирате в инфраструктурата.“

„Силвърстоун скърцаше и стенеше, защото BRDC така и не успя да реализира толкова голяма печалба от Гран при в продължение на 40 години. Сега със задоволство мога да кажа, че собствениците на F1 възприемат разумна гледна точка, че не е в техен интерес да мачкат толкова промоутъра. Също така признават, че сега BRDC инвестира всичките си пари обратно в съоръженията.“

„Ако разполагаме с по-голяма инфраструктура, ще получим по-добро изживяване от феновете. Ако е по-добре за феновете, то в този случай печелим както ние, така и целия шампионат“, завърши Стюарт Прингъл.