Начало Тест драйв Новият Ситроен С4 бе представен у нас с тест

Новият Ситроен С4 бе представен у нас с тест

8820
0

Новият официален вносител на Ситроен у нас София Франс Ауто представи с тест за медиите напълно новия С4. Особено важно е, че моделът вече е и с изцяло електрически вариант, който имам възможност да тествам първи. Така едновременно се запознавам с гамата, и то в най-авангардната й версия.

Новото поколение С4 като цяло изглежда изключително модерно. Автомобилите се определят като хечбек, но са много близки до кросоувъри като излъчване и стил. Дължината не е голяма – 4,36 метра. Ширината е 1,80 м, а височината – 1,53 м. Просветът до пътя е 156 мм, а обемът на багажника при стандартно разположение на креслата е 380 литра.

Дизайнът категорично е забележителен, с типично за Ситроен разделяне на светлините на две нива, но и обърнати на 90 градуса, V-образни дневни и задни тела. SUV визията се дооформя в немалка степен от големите колела и високите арки.

Салонът не отстъпва по авангардност, като веднага правят впечатление дигиталният дисплей зад волана и 10-инчовият централен панел с възможности за избор и управление на различните функции

Мигновено се забелязва и малката масичка, която се изтегля над жабката пред краката на пътника до водача за интегриране на таблет. Седалките са също с отличен дизайн и добър комфорт. Малко пресилено е само добавянето на детайли с карбонова шарка при положение, че електрическата версия, която тествам, е с точно 136 к.с. Електрическото задвижване е съвършено идентично с това при доста други модели в групата, както и при присъединения Опел. Това е една модерна, сравнително ефективна система с предаване на усилието към предните колела. Движението е приятно, динамично, а шумът е умишлено създаван, за да се усеща скоростта.

Разбира се, когато се говори за електрически автомобили, на първо място излиза въпросът за техния пробег и както обикновено зададеният от производителя – около 350 км – е малко надценен. Времето не е никак топло и се налага да използваме парно, което макар и с топлинна помпа отнема енергия. За всеки случай спираме на силна зарядна станция в Благоевград, за да сме спокойни при пътуването до Мелник и Сандански плюс връщане до София. Разходът на енергия, който наблюдавам, е около 30-35 kWh при желани около най-много 25.

Все пак на разположение са три режима на движение Eco, Normal и Sport с различни характеристики, които могат да се изберат до превключвателя за движение – R, N и D, заел мястото на лоста за скоростите

Има и два осветени бутона: P за активиране на режим Паркинг, M за активиране на ръчния режим на управление при двигателите с вътрешно горене или B за активиране на режим Brake за складиране на енергия при електрическата версия. Дозареждането на батерията, която е 50 kWh, на 50kW колонка става наистина в рамките на тридесетина минути и не е проблем, като организаторите на теста плащат дистанционно и всичко е наистина на ниво.

Колата ми изглежда добре балансирана. Въпреки че е по-тежка от „стандартните” версии с около 300 кг, не увлича. Батериите традиционно са ниско, а моделът като цяло разполага с ново поколение амортисьори с променливи характеристики – Progressive Hydraulic Cushions. Те в не малка степен играят ролята на активните елементи от миналото. Стабилизират движението, което има известна първоначална мекота, но след това „се стяга” и няма неприятно поклащане.

Доста идентично е поведението и на класическата бензинова версия, която карам по-късно

Нейните амортисьори просто имат вероятно малко променени параметри заради теглото, но са от същия тип. Бензиновите варианти са с познатите, доказани двигатели PureTech с мощности 100, 130 и 155 к.с. Предлагат се и дизелови версии – 110 и 130 к.с.

Разликата в цените е сериозна – електрическият вариант е над 72 000 лв., а класическите са от 30 000 до 45 000. Това отново ни връща и на темата, че у нас електроколите практически не се ползват с истински преференции.

Усещането за типичния френски комфорт в салона се засилва от над 20 технологии в помощ на управлението

Сред тях са Highway Driver Assist – полуавтономна система за управление от ниво 2 и 6-те нови технологии за свързаност. Интересна е системата за улеснено паркиране настрани, която информира водача за близостта на препятствия отстрани на автомобила по време на маневрите при паркиране благодарение на запаметените данни, отчетени от разположените в предната и задната броня датчиците и съпоставени с траекторията на автомобила. Има и камера за заден ход с Top Rear Vision. Видимостта около колата може да е на 360 градуса. За индивидуализацията на всеки автомобил, така характерна за Ситроен, ще се предлагат над 30 комбинации на външни цветови и стилови елементи като джантите. Още толкова ще са и вариантите в интериора. Всичко в обзавеждането е подчинено на концепцията Citroën Advanced Comfort. Тя гарантира пространство и спокойствие, много удобни ниши, остъклена повърхност от 4,3 м² и приятни материи.

Със сигурност новото поколение C4 задава една нова посока за развитието на Ситроен и може би има значението, което първата генерация С4 през 1928 г. е имало за марката, колкото и позицията на бранда днес да е различна.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @citroenbulgaria

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.