Начало WRC News Ситроен не планира да се връща в най-високото ниво на WRC

Ситроен не планира да се връща в най-високото ниво на WRC

256
0
Ситроен Рейсинг
снимка, Ситроен

Ситроен не планира да се връща в най-високото ниво на WRC. Това заяви директорът на рали операциите на марката Дидие Клеман. Според него, френският производител не проявява интерес към новите технически правила в клас Rally1 и използването на автомобили с хибридно задвижване.

Ситроен е най-успешната марка в историята на световния рали шампионат. Френският производител има повече от 100 победи в най-високото ниво на рали спорта. Това се дължи най-вече заради успехите на Себастиен Льоб. 49-годишният състезател спечели девет поредни шампионски титли в периода 2004-2012 г. 

След това Ситроен започна да изостава и да бъде побеждаван от марки като Фолксваген и Тойота, както и от тима на М-Спорт Форд.

Последното заводско участие на Ситроен в премиерния клас на WRC бе през 2019 г. Тогава французите бяха с два автомобила, карани от Себастиен Ожие и Есапека Лапи. Французинът записа три успеха с автомобила С3 WRC, но нямаше отговор на темпото на машините на Хюндай и Тойота. В края на сезон 2019 осемкратният рали шампион напусна Ситроен и премина в Тойота. Малко след това френският производител изтегли участието си от WRC и хвърли вината върху Ожие.

Ситроен все пак присъства в по-ниските класове на рали спорта. Френският производител подкрепя различни частни автомобили, които използват автомобила C3 Rally2. В момента марката води в класирането на WRC2 благодарение на Йоан Росел и PH Sport. Французинът спечели състезанията в Монте Карло и Хърватия и финишира четвърти в Португалия. Но въпреки този успех, Клеман даде да се разбере, че Ситроен не проявява интерес към клас Rally1 на WRC.

„Ситроен Рейсинг има много опит в ралитата, всъщност повече от 20 години“, сподели Клеман. „Rally2 е правилното място за нас, защото предизвикателството е много, много голямо. Това е много, много конкурентна категория, в която конкуренцията е на най-високо ниво.“

„Това е добър начин да покажем знанията на нашия екип и да създаваме някои много, много добри автомобили“, продължи французинът. „В момента не сме в състояние да се върнем в WRC. Стискаме палци за бъдещето, но в момента WRC не е за нас. WRC2 е най-доброто място да покажем знанията и възможностите на този отбор.“

Не е тайна, че WRC и ФИА правят всички възможно, за да привлекат повече производители. Именно това бе и причината за въвеждането на хибридното задвижване в класа Rally1. Въпреки опитите, до момента в WRC участват само заводските екипи на Тойота и Хюндай и полу-заводския тим на М-Спорт Форд

Според Клеман, Ситроен ще се нуждае от нещо повече от промяна в задвижването, за да бъде привлечен отново в WRC.

„Необходимо е разходите да бъдат по-ниски и всичко да бъде по-екологично. На първо място, ние не сме само една марка. Ние сме в семейството на Стелантис, където има общо 14 марки.“

„Все още има програми в ралитата с автомобилите Пежо 208 Rally4, с Опел Корса Rally4 и електрическа Корса, както и със Ситроен в Rally2. В действителност не е фиксирано, че можем да работим за всяка марка в рали или на писта.“

„Но както казахте, трябва да намалим разходите за един сезон. Тъй като всъщност Stellantis Group е ангажирана със зеленото отношение, ние също смятаме, че трябва да променим различни неща в регламента. Например, някои услуги, които можете да видите в WRC, са безсмислени при сегашните условия от гледна точка на разходите, емисиите на въглероден диоксид и т. н. Имаме нужда от различни неща. Също така се нуждаем от по-ниски разходи и по-екологични аспекти“, завърши Дидие Клеман.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Citroën Racing (@citroenracing)