Начало WRC News В Ситроен са убедени, че имат прогрес в поведението на C3 WRC

В Ситроен са убедени, че имат прогрес в поведението на C3 WRC

160
0
Себастиен Ожие
Себастиен Ожие; снимка: Ситроен Рейсинг

Рали Испания е уникално предизвикателство – единствената WRC надпревара на смесена настилка. Ситроен спечели последните две надпревари в това състезание, чийто център е в Салу. Френският екип има общо 11 победи там, 5 от тях бяха взети, след като ралито вече се провеждаше и на чакъл, и на асфалт.

Себастиен Ожие и Жулиен Инграсиа са с 3 победи в Испания. Двамата ще се борят да запазят надеждите си за титла през 2019 г. живи. Екипажът ще е втори по трасето в петък, което вероятно ще е проблем, но Себастиен е много добър в това да прецени кога колко точно трябва да натиска.

„За мен е удоволствие да карам на различни настилки и съм решен да се боря за сериозни точки в Испания“, заяви Ожие

„Всъщност нямаме никакъв избор. Трябва да намалим разликата спрямо От [Танак], ако искаме да запазим надежди в битката за титлата. Първият етап ще е труден, като се има предвид позицията ни в реда на стартиране. Аз обаче няма да се тревожа за това повече от обичайно. Уверен съм, че ще сме по-бързи на асфалт. Усещането зад волана по време на тестовете бе значително по-добро в сравнение с предишни изпитания.“

Есапека Лапи и Яне Ферм са в по-добра позиция за първия ден от ралито – седми. Финландецът се чувства по-комфортно на чакъл, отколкото на асфалт с C3 WRC, за което свидетелстват вторите му места във Финландия и Турция.

„Харесва ми идеята да се състезаваме на смесена настилка, въпреки че предизвикателството е огромно“, сподели Лапи

„Особено трудно е в събота сутринта, когато трябва да преминеш от настройки за чакъл към такива за асфалт. Надявам се в петък да не вали, за да се възползвам максимално от стартовата си позиция. Обожавам отсечките на чакъл в Испания. Пътищата са гладки, плавни, на места много бързи и като цяло доста чисти, дори когато вали. Те ми напомнят най-много за първия ми състезателен опит – на писта. Би трябвало да сме малко по-конкурентни на асфалт в сравнение с предишни надпревари, защото напипахме някои неща по време на тренировките. Все пак трябва да изчакаме реалното състезание, за да видим къде точно се намираме спрямо съперниците.“

Ситроен проведе четиридневен тест преди рали Испания

Три от тях бяха посветени на поведението на C3 WRC на асфалт.

„Наясно сме колко важен е този кръг за нас, ако искаме да останем в битката за титлата“, заяви шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар. „Спечелихме последните две издания на това рали, но въпреки това се подготвихме изключително сериозно за предстоящата надпревара. Вниманието ни бе насочено предимно към работата на асфалт. Смятаме, че постигнахме значителен прогрес по отношение на диференциалите, геометрията на окачването и амортисьорите. Това обаче ще се потвърди със сигурност едва на трасе.“