Начало Тест драйв Skoda обнови Kodiaq, най-успешния си SUV

Skoda обнови Kodiaq, най-успешния си SUV

8303
0

Skoda Kodiaq бе представен края на 2016 година и бе изключително добре приет на пазара. Огромното търсене наложи да се произвежда освен в Чехия в Китай, Индия и Русия. Дойде време моделът да бъде обновен. Новият Kodiaq предлага още повече комфорт, разполага с нови, по-икономични двигатели, свеж и впечатляващ дизайн, което ще гарантира успеха му.

Френските Алпи е дестинацията, където чехите избраха за да покажат обновения си бестселър. Там на фона на възхитителните природни красоти имах възможността да тествам модела и от първо лице да изпитам неговите качества.

Тестът ни започна от летището в Женева, където получихме ключовете на топ версията KODIAQ RS. Спортният топ модел e с нов 2.0 TSI бензинов двигател вместо предишния битурбо дизел. Мощността му е увеличена до 180 kW (245 к.с.), а максималният въртящ момент от 370 Nm се достига още при 1600 оборота. Новият агрегат е олекотен с повече от 60 кг, а новата 7-степенна DSG скоростна кутия – с 5,2 кг. Това прави обновената ŠKODA KODIAQ RS по-динамична, удобна за каране и не на последно място с по-добра ефективност. RS версията ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, което е с 0,4 секунди по-бързо от своя предшественик. Максималната ѝ скорост е увеличена на 234 км/час – с 9 км/час повече.

KODIAQ е с дължина 4697 мм, ширина 1882 мм и  междуосие 2790 мм

Може да побере до седем души ако се заяви опционалният трети ред седалки.  Във версията за петима души обемът на багажника е 835 литра, които могат да бъдат увеличени до внушителните 2065 литра чрез сгъване на задните седалки.


Бяхме избрали най-дългия и най-живописен алпийски маршрут. Още в началото обаче се объркахме и отклонихме от него. Навигацията ни поведе по по-кратък, но далеч по-бърз маршрут. Карахме основно по магистрала. Истинска магистрала, без неравности и дупки.

Времето беше много променливо. Сменяше се проливен дъжд със слънце, а побелелите зъбери на алпийските върхове ту се скриваха, ту привличаха погледите ни със своята красота. Чувствахме се част от тази вълнуваща гледка, имайки предвид обновения екстериора на колата. Тя се вписваше между величествените алпийски върхове с внушителната си осанка благодарение на обновената предница с шестоъгълна, по-отвесна радиаторна решетка, динамичната външност, дължаща се на по-тънките full-LED матрични предни светлини и 20″ и лети джанти XTREAME с червени спирачни апарати (отличителни за KODIAQ RS). Визията се допълва от обновените брони, новия заден спойлер в черен гланц и малките странични перки на задния прозорец , предназначени да намаляват аеродинамичното съпротивление.


Аз и колежката, с която пътувахме, се радвахме на богатото вътрешно пространство, оформено със стил от висококачествени материали. Мислено е за всеки един детайл, така че да хармонира с останалите и да излъчва изисканост и лукс

Прави впечатление нов контрастен шев (червен за KODIAQ RS), който преминава хоризонтално по цялата дължина на приборното табло и панелите на вратите. Радва ме спортният кожен волан, с който мога да управлявам много от функциите на асистиращите и инфоразвлекателната система. Перфектното озвучаване на салона идва от десет високоговорителя на CANTON аудио системата.

И всичко това хармонираше с усещането за сигурност, динамичност и лекота на управлението. То до голяма степен се дължи на прогресивното кормилно управление с променливо съотношение, което зависи от ъгъла на завиване. С него усещам по-добър контрол при по-високи скорости и лекота на управлението в завоите.

Възползвам се от помощта на адаптивен темпомат. Той използва информация от камерата на челното стъкло и данни от навигационната система, за да реагира своевременно при ограничения на скоростта. В комбинация с DSG скоростна кутия Stop & Go функцията на aдаптивния темпомат може автоматично да спре автомобила и да го накара да потегли отново в рамките на 3 секунди. Travel Assist включва също и по-прецизнo разпознаване на пътните знаци, асистент за поддържане на избраната лента (вече може да разпознава ремонти на пътя и всички пътни маркировки), aсистент за движение в задръстване и система за защита при спешни ситуации.

Така неусетно стигаме до популярния за скиорите алпийски курорт Межев. Там тествам възможностите на системата Area View, предоставяща поглед върху обстановката в непосредствена близост до автомобила при паркиране или маневриране. На централния дисплей се показва генериран от 4 камери 360-градусов изглед на пространството около колата, което прави паркирането изключително лесно.

Възможностите на автомобила извън пътя успях да изпитам на специално организиран офроуд тест

По черен алпийски път, предвождани от вечно усмихнати местни водачи, се изкачихме до ресторант Super Megève, намиращ се на около 1800 метра надморска височина. Да, трасето нямаше кой знае какви препятствия, но колата се справи идеално.

Всички нива на оборудване Active, Ambition, Style, SPORTLINE и RS, а и луксозното L&K използват двигатели, отговарящи на стандарт Euro 6d за емисиите. Дизеловите двигатели са два 2.0 TDI, с мощност 110 kW (150 к.с.) и 147 kW (200 к.с.). Те винаги са комбинирани със 7-степенна DSG скоростна кутия. Бензинови двигатели са три: 1.5 TSI с мощност 110 kW (150 к.с.) е единственият вариант, който се предлага единствено със задвижване на предните колела и ръчна 6-степенна скоростна кутия; DSG е опционална екстра. Бензиновите 2.0 TSI са с мощност 140 kW (190 к.с.) и нашият 180 kW (245 к.с.). И двата имат задвижване на всички колела и DSG скоростна кутия.

Сигурно са ви интересни и цените на обновения Skoda Kodiaq:

За актуална информация, тестдрайв, цени и конфигуриране на автомобил може да посетите сайта на официалния вносител в България: skoda-auto.bg

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.