Ред Бул смени задвижващата система в колата на Макс Верстапен, тъй като от Хонда открили пукнатина в агрегата след вчерашната квалификация. Монтиран е „нов мотор от същата спецификация“ и нидерландският пилот запазва третото си място на стартовата решетка.
Задвижващата система бе тази от колата, с която Верстапен катастрофира в началото на Гран при на Великобритания. Агрегатът бе закаран в Сакура, където бе прегледан и не бяха открити проблеми. Той бе проверен и в петъчните тренировки на Хунгароринг, след което от Хонда пак заявиха, че може да се използва. Твърди се, че нищо в представянето на задвижващата система в сесиите допреди квалификацията не е подсказвало за проблем. Пукнатината била открита при физически преглед в събота вечер.
A PU swap for Max post-qualifying 👇 He maintains his P3 grid position 🇭🇺 #PoweredByHonda pic.twitter.com/HC0pxltx85
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) August 1, 2021
Според информация на the-race.com проблемът е в необичайна част на задвижващата система близо до шасито и от значение за здравината на шасито. Предполага се, че е последствие от удара в предпазните бариери на Копс, който бе с 51G.
Новият агрегат е трети за Верстапен този сезон. През 2021 г. пилотите имат право да използват три задвижващи системи. Това означава, че всеки допълнителен елемент ще носи санкция.
Повредената задвижваща система ще бъде върната в Сакура за допълнителни анализи.
„Не можехме да сме 100% сигурни, тъй като не е разрешено да разглобим и проверим всяка част – моторът е запечатан“, посочи техническият директор на Хонда F1 Тойохару Танабе. „Проведохме колкото се може повече проверки, но имаше шанс да сме пропуснали нещо. Не очаквахме подобно развитие.“