Начало Рали Солберг начело след първия ден на рали Япония

Солберг начело след първия ден на рали Япония

49
0

Петер Солберг  завърши първия ден на рали Япония начело с преднина от 10 секунди пред следващия го Мико Хирвонен от тима на Форд.

Норвежецът все още не се е възстановил напълно от грипа, който го бе повалил в предходните дни, но въпреки това показа изключителна класа през първия ден на ралито и заслужено завърши начело, заявявайки, че е доволен като цяло от поведението на частния си Ситроен С4 WRC на макадамовите японски етапи.

Въпреки, че след първото минаване по отсечките Хирвонен бе четвърти, тъй като бе предприел по-предпазлив подход, впоследствие той засили темпото си и това му позволи да излезе на втора позиция преди началото на втория ден.

Трети за момента е Себастиен Ожие, който в това рали отново е зад волана на заводски Ситроен С4. Той бе най-бърз в супер-специалните етапи, провели се в четвъртък вечерта, но се оплака от прекалено грубия терен, който се оказа голям проблем за стартиращите по-напред пилоти, които губят изключително много време, разчиствайки трасето.

Именно това бе и основният проблем за съотборника му Себастиен Льоб, който стартираше първи в петъчните етапи и съответно губеше най-много спрямо останалите. На всичкото отгоре французинът счупи и амортесьор на своя Ситроен и в крайна сметка загуби прекалено много време и остана едва шести в класирането.

Той бе изпреварен както от Яри-Мати Латвала с Форд, така и от Дани Сордо от втория отбор на Ситроен. Латвала загуби малко време, след като направи две малки грешки по време на седмата отсечка, но все пак успя да се пребори със Сордо за четвъртата позиция в края на деня, тъй като испанецът пък от своя страна загуби доста време заради скоростната кутия на колата си, която не включваше някои предавки през следобедните етапи.

Топ 10 в петъчния ден завършиха съответно съотборниците в Стобарт Форд – Хенинг Солберг и Матьо Уилсън, Федерико Вилягра с Форд Фокус WRC и Кими Райконен със Ситроен С4 WRC.

През втория ден от рали Япония пилотите първо ще трябва да се справят с 3 отсечки, които ще трябва да се преминат последователно по два пъти. Двете минавания ще бъдат разделени от 30-минутен престой в сервизния парк в Цукисаму Доме, а за вечерта остават две преминавания по супер-специалния етап в Сапоро, който пък ще е последван от 45-минутен престой в сервизната зона.