Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Специални крила и предно окачване за Монако въпреки бюджетния таван

Специални крила и предно окачване за Монако въпреки бюджетния таван

1750
0
Макларън MCL39, Макларън F1
снимка: Спас Генев

Иван Тенчев, Монте Карло. Екипите във Формула 1 днес започват тренировките по улиците на Монте Карло с доста специфични елементи за бавното трасе. Те са разработени въпреки бюджетните ограничения. Но улиците и гладкият асфалт изискват много притискане. Детайлите се ползват с промени и на други писти с по-ниска скорост като Унгария и Сингапур.

Единственият екип, който не е разработвал нови елементи специално за Монако, е Мерцедес. Всички други в малка или по-голяма степен са с нови детайли. Шампионите от Макларън са с ново задно крило и ново крило над скоростната кутия. Имат промяна и в геометрията на предното окачване заради уникалния характер на трасето в Монако с неговите хипер остри завои. Променени са и кутиите на предните спирачки, за да има успешно преминаване на фибата, но не само.

При Ферари промените за Монте Карло са почти идентични в същите важни елементи. Ред Бул няма нов бийм уинг. Но RB21 също ще е с по-дълбоко задно крило, изменена геометрия и кормилно управление. Астън Мартин, чийто болид бе силно променен в Имола, е с ново предно окачване и ново предно крило. То е с по-изправени профили. Задното крило съответно също е с повече сила на натиск. Алпин е също с нови крила отзад и промяна в геометрията отпред, както и Хаас. Идентични нови елементи има и при Рейсинг Булс, както и при Уилямс и Заубер.