Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Следването и изпреварванията стават все по-трудни, отбелязаха Волф и пилотите на Ред...

Следването и изпреварванията стават все по-трудни, отбелязаха Волф и пилотите на Ред Бул

1661
0
Гран при на Баку, Баку
снимка: Пирели

Следването и изпреварването на писта става все по-трудно, отбелязаха Тото Волф от Мерцедес и пилотите на Ред Бул след Гран при на Азербайджан. Тази тенденция противоречи на цялостната идея за въвеждането на техническите правила, влезли в сила от миналата година. Те бяха създадени с идеята да улеснят точно следването на други коли и задминаванията. Засега ръководството на Формула 1 отказва да признае, че през едва втората година, когато се състезават конструирани по този регламент болиди, вече има проблем. Това обаче не спира изявленията от различни екипи в падока.

„Гран при на Азербайджан не бе особено вълнуваща надпревара. Нямаше изпреварвания дори при голяма разлика в скоростта. Не се получи особено добро шоу“, коментира Волф

„Трябва да анализираме и формата на уикендите със спринт – кои са положителните неща. В крайна сметка обаче всичко опира до състезанието на пистата. Необходими са сериозни битки. Според мен най-интересният момент бе в спринта – борбата между Джордж [Ръсел] и Макс [Верстапен]. В Гран при надпреварата нямаше нищо подобно. Дори да си на 0,2 сек от съперник на трасето, е трудно да се изпреварва. Почти невъзможно е, ако другият пилот не допусне грешка.“

„Не мисля обаче, че трябва да отричаме цялостната концепция, да твърдим, че посоката на развитие е погрешна и трябва цялостно да се промени. По-скоро е необходимо да разберем защо не бе толкова интересно. Имаше две коли най-отпред, които водеха заслужено, после 20 секунди разлика и не мога да определя кой бе по-бърз между нас, Астън Мартин и Ферари. Залостен си на позицията, на която си се оказал и това е“, каза още шефът на Мерцедес в F1.

Серхио Перес спечели Гран при на Азербайджан, но това не му попречи да отбележи, че следването е сложно.

„Според мен тези коли генерират малко повече аеропритискане. Това води дотам, че болидите, движещи се зад други автомобили, не могат да следват отблизо.“

„Мисля, че не бе правилно да се скъсява DRS зоната, защото става по-трудно за изпреварване в сравнение с миналата година. Това трябва да се разгледа“, каза мексиканският пилот на Ред Бул.

Съотборникът му Макс Верстапен бе съгласен с мнението на Перес.

„И според мен е по-трудно колите да се следват заради теглото си. И съвсем дребен проблем или грешка води до пързаляне. Управлението на гумите също е по-трудно, защото прегряват повече. Помня, че през 2015 и 2016 г. можеше да се минава по няколко различни траектории, да се качиш малко на някой бордюр, защото болидите бяха значително „по-меки“ в сравнение с настоящите. Сегашните коли просто не го позволяват“, обясни нидерландецът.