Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Стела поиска по-големи DRS зони на пистата в Маями

Стела поиска по-големи DRS зони на пистата в Маями

420
0
пистата в Маями, DRS зона
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Андреа Стела поиска по-големи DRS зони на пистата в Маями. Шефът на Макларън е категоричен, че настоящите такива са прекалено кратки, заради което затрудняват изпреварванията. Стела също така вярва, че автомобилите стават все по-трудни за следване.

Пистата в Маями има три DRS зони. Първата е разположена на старт-финалната права. Следващата е между секцията между завои 9, 10 и 11. Третата се намира в последния сектор на трасето и по-точно на дългата права между завои 16 и 17

Тази година се наблюдаваше интересна тенденция. По-голямата част от изпреварванията се случваха на първи или 11-ти завой. Изненадващо, немалка част от пилотите не правеха опити да изпреварват в края на дългата 1.3 км обратна права в последния сектор.

Правата е предшествана от доста тесен и труден участък, разположен точно под магистралата. Тук се включва бавния шикан, където Макс Верстапен удари колче. Този шикан предизвика доста полемики от 2022 г. насам. Въпреки това ФИА и F1 отказват да направят промени по пистата в Маями.

Бавният и тесен шикан в Маями на практика раздалечава автомобилите на влизане за бавния завой №16. По този начин използването на DRS на дългата права отчасти губи смисъл.

Стела смята, че времето, загубено при следването на автомобила в тези завои, е по-голямо от това, което може да се възстанови след това с DRS. Помощната система може да се активира малко преди средата на най-дългата права в Маями.

„Трябва да кажа, че очаквахме изпреварването да е малко по-лесно и се изненадахме, че всъщност е толкова трудно“, обясни Стела.

„Според мен DRS зоната в крайна сметка изглежда прекалено къса. Няма как да възстановиш времето за обиколка или изгубената дистанция, която на практика губиш в завоите с ниска скорост преди това.“

„Дори във високоскоростния участък има две зони, предшестващи дългата права. Изглежда, че губите са прекалено големи, за да ги възстановите след това правата. Това е малко изненадващо“, добави шефът на Макларън.

Стела допълни, че разширяването на DRS зоната за следващата година би било добро решение на този проблем. Но от друга страна италианецът добави, че има допълнителни опасения, че сегашното поколение F1 автомобили става все по-трудно за следене. Това се дължи на интензивното развитие през последната година и половина

„Очевидно има лесно решение, което е удължаване на използването на DRS. Но тогава се отваря въпросът за това, че с развитието на автомобилите следването отново е станало малко сложно“, каза Стела.

„Не мисля, че е толкова екстремно, колкото преди. Въпреки това определено изглежда, че е по-трудно, отколкото очаквахме, че ще бъде с това поколение автомобили“, завърши Андреа Стела.

Шефът на Астън Мартин Майк Крак пък обясни, че пистата в Маями е податлива на генериране на „DRS влакове“. Това се дължи заради характеристиките на пистата. В такъв случай става се образува колона, тъй като вторият автомобил в опашката не може да намери достатъчно предимство, за да изпревари този пред себе си. В същото време той е отворил своята система DRS, заради което не може да бъде изпреварен от колит зад него.

Според Крак, даденият пилот трябва да бъде много близо до автомобила отпред и да изразходва цялата си енергия, за да направи някакво изпреварване в Маями.

„От миналото знаем, че тук имаме тези DRS влакове. Също така, ако колата пред теб има DRS,  също не е лесно. Ние имахме един от автомобилите [Алпин], който е най-труден на правата заедно с този на Уилямс.“, обясни Крак.

„[Знаехме, че] това няма да е добре. Беше наистина трудно да се правят изпреварвания, дори и в зоните с DRS. Трябва да си наистина близо до автомобила пред теб и да вложиш цялата си енергия, за да извършиш успешна маневра“, добави шефът на Астън Мартин.