Андреа Стела призова F1 да опрости правилата. Директорът на Макларън каза, че в момента голяма част от разпоредбите са написани по начин, който усложнява както отборите, така и самата ФИА.
Стела застана начело на Макларън в края на миналата година. Италианският инженер замени на този пост Андреас Зайдл, който стана главен изпълнителен директор на Заубер Груп
Макларън имаше трудно начало на сезон 2023 в F1. Отборът от Уокинг не постигна целите си за развитие на MCL60. Британците не спечелиха нито една точка в първите два старта и дори заемаха последното място при конструкторите. В момента Макларън е пети при конструкторите благодарение на силния индивидуален резултат на Ландо Норис в Австралия.
В края на март Макларън преструктурира техническия си отдел. Британският отбор се раздели с техническия директор Джеймс Кий и не назначи негови пряк заместник. Вместо това тимът създаде технически екип, който се състои от Питър Продрому, Нийл Холди и Давид Санчес. Тримата ще докладват директно на Стела. Санчес ще започне работа в Уокинг в началото на 2024-та. Френският инженер напусна Ферари преди 2 месеца и сега се намира в така наречения „gardening leave.“
Стела също така назначи отново Жил де Феран. Бившият пилот от Индикар работи като консултант без изпълнителни функции. Този ход отчасти бе продиктуван от „усложняването на регулаторната рамка.“ Стела посочи въвеждането на тавана на разходите като основен фактор за последните промени в Макларън
„Процесът на иновации и еволюция, който започнахме в Макларън, имаше някои приоритети, които определихме сравнително бързо. Те бяха свързани с техническата област и аеродинамиката. Но когато започнете да разглеждате един отбор от F1, той е много сложен“, сподели Стела.
„Бих казал, че в днешно време дори регулаторната рамка е по-сложна, отколкото в миналото“, продължи директорът на Макларън. „Помислете за финансовите разпоредби. Един от елементите, на които искахме да обърнем внимание, е, че искаме да имаме достатъчно капацитет на ръководно ниво. Така ще да разгледаме всички възможности, които имаме.“
През последните години отборите подобриха финансовите си и правиха всичко възможност, за останат в рамките на тавана на разходите. В същото време ФИА приклчи проверката си през миналия октомври и наказа Ред Бул за надвишаване на тавана на харчовете през 2021 г.
Според Стела, сега е моментът да се рационализира законодателството. Италианецът призна, че правилникът в F1 е доста сложен.
„Той е много сложен и е сложен за всички страни, за отборите и дори за ФИА. Замислете се за финансовите правила и за това колко време отнема на ФИА да провери декларацията и подадените документи на всеки един отбор. Честно казано това отнема толкова месеци.“
„Всъщност има работен поток, който всички споделяме като екипи. Ние от Макларън заставаме зад опростяване на правилата в F1.“
Една от последните спорни ситуации бе свързана с Фернандо Алонсо. Пилотът на Астън Мартин 5-секундно наказание тъй като не позиционира правилно своя болид на старта на състезанието по улиците на Джеда
Двукратният световен шампион изтърпя своето наказание по време на спирането си в бокса. Въпреки това той получи нова санкция от 10 сек. Причината за нея бе свързана с това, че механикът в задната част на колата е докоснал автомобила с подвижния крик преди да са минали пет секунди. Според тълкуването на стюардите, механикът е работил по автомобила на Алонсо по време на изтърпяването на наказанието. От Астън Мартин обжалваха второто наказание на Алонсо и в крайна сметка спечелиха. В резултат на тези събития ФИА беше подложена на редица критики и обеща да преразгледа правилата.
„Това е посока, в която определено трябва да се насочим. В момента това прави ръководенето и управлението на отборите във F1 доста сложно. Това със сигурност е по-сложно, отколкото е било в миналото, но също така е по-сложно и за ФИА“, завърши Андреа Стела.
RACE WEEK! 🤌
Back to Europe for the #ImolaGP. 🇮🇹
— McLaren (@McLarenF1) May 15, 2023