Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Стела защити стратегията на Норис в Япония

Стела защити стратегията на Норис в Япония

713
0
Ландо Норис, Макларън
Ландо Норис, снимка Макларън

Андреа Стела коментира събитията от Гран при на Япония. Италианският инженер призна, че стратегията на Ландо Норис не е проработила според предварителните очаквания. Въпреки това Стела защити решението на стратегическия екип на Макларън.

Макларън избра доста агресивна стратегия за Норис. Британецът потегли от трета позиция и се надяваше да се качи на подиума и да повтори случилото се от предишното издание на Гран при на Япония

За нещастие, темпото на Норис не беше толкова добро, колкото се надяваха от Макларън. 24-годишният състезател бързо беше застигнат от Карлос Сайнц. В резултат на това Норис беше извикан в бокса още в 11-тата обиколка. Този ход имаше за цел да помогне на британеца да запази позицията си в битката със Сайнц.

Ранното спиране на Норис обаче не проработи. Британецът беше изпреварен от Сайнц, както и от Шарл Льоклер. Монегаскът заложи на алтернативна стратегия с много дълъг първи стинт с гуми медиум.

Льоклер направи единственото си спиране в 26-ата обиколка. Норис направи второто си спиране в края на същата обиколка. Така британецът отново се озова зад двете коли на Ферари. В крайна сметка той нямаше отговор на темпото на своите съперници и финишира пети.

Норис постави под въпрос момента на второто си спиране. Пилотът на Макларън предположи, че един по-дълъг първи стинт с хард е щял да му помогне да завърши на по-предна позиция.

Шефът на Макларън Стела защити стратегията на своя екип. Италианецът призна, че по-силното състезателно темпо на Ферари в крайна сметка е провалило плановете на тима. Стела също така твърди, че стратегията с две спирания е била най-добрият вариант, особено като се има предвид информацията, с която са разполагали в онзи момент

„Мисля, че бяхме останали без възможности, защото донякъде знаехме, че от Ферари са готови да тръгнат да ни покриват“, коментира Стела относно първия питстоп на Норис.

„Затова искахме да играем на сигурно. Имахме два комплекта хард, така че можехме да спрем по-рано. При ранното спиране на Ландо искахме да видим дали можем да се качим на подиума. Дори се опитахме да видим дали можем да се справим и със Серхио Перес.“

„Мислех, че си заслужава да опитамe това. В крайна сметка това ни постави на място, което може би беше малко по-непредпочитано от гледна точка на общото класиране в състезанието. Въпреки това вярвам, че си заслужаваше да опитаме нещо различно“ продължи шефът на Макларън. „От страна на Ландо сме щастливи, че опитаме да завършим на подиума.“

Стела уточни и времето на второто спиране на Норис, което бе поставено под въпрос от британеца. Шефът на Макларън призна, че решенията са били взети в условията на „сложни“ обстоятелства.

„Моментът на второто спиране беше наложен от Льоклер. Също така имаше един Карлос Сайнц, който се приближаваше към Ландо. В крайна сметка Карлос щеше да изпревари Ландо. Щом Карлос изпревари Ландо, вторият губи време и тогава се озовава зад Хамилтън и Ръсел.“

„Kогато се състезаваш с толкова много автомобили, трябва да вземеш предвид множество последствия. Не е като да се състезаваш само с един автомобил. Не съм сигурен колко това е забавно за зрителите. За нас това прави състезанието доста сложно от гледна точка на това с кого всъщност се бориш“, завърши Андреа Стела.