Начало WRC News Стелантис не планира да се състезава в Rally1 през 2025 или 2026...

Стелантис не планира да се състезава в Rally1 през 2025 или 2026 г.

309
0
Стелантис и Ситроен в ралитата
снимка, Стелантис Мотоспорт

Стелантис не планира да се състезава в Rally1 през 2025 или 2026 г. Автомобилната корпорация не проявява интерес към предстоящите промени в топ категорията на WRC, които трябва да влязат в сила догодина. Стелантис все пак следи с интерес новите технически правила, които влизат в сила от 2027 г. нататък.

В края на февруари работната група на ФИА за WRC разкри визията си за бъдещето на ралитата на най-високо ниво. Тя направи множество предложения, включващи промени в техническите и спортните правила, както и популяризирането на категорията. Предложенията ще бъдат гласувани на заседанието на световния съвет за автомобилен спорт през юни. Ако получат достатъчно гласове, те трябва да влязат в сила още догодина

Промените в правилата за 2025 и 2026 г. включват премахване на хибридното задвижване, намаляване на аеродинамиката, постигнато чрез модифицирано задно крило. Въздушният ограничител също ще бъде по-малък.

Целта на ФИА е автомобилите от клас Rally1 да се доближат характеристиките на автомобилите от клас Rally2. Предложението включва и план за въвеждане на комплект за модернизация на автомобилите от втория клас. Всичко това трябва да помогне повече производители да влязат в шампионата в бъдеще

ФИА също така публикува насоки за 2027 г. Според тях автомобилите от Rally1 ще бъдат ограничени до €400 000 и ще се базират на настоящата концепция.

Новите автомобилите ще имат по-голямо шаси с пространствена рамка, използващо обща спасителна клетка. Така трябва да се намалят разходите и да се позволи на производителите да разработват автомобили. Автомобилът ще може да побира шасита, базирани на автомобили от сегментите на класовете B, C, компактни, SUV и концептуални автомобили. Очакваната мощност трябва да бъде приблизително 330 конски сили.

В момента има три производителя, които участват в премиерната категория на WRC- Тойота, Хюндай и М-Спорт Форд. Всички те се обявиха за запазване на настоящите правила до края на 2026 г. 

Във втората категория има още няколко производителя- Шкода и Ситроен. Двете марки подкрепят някои от отборите, които се състезават с такива автомобили.

Стелантис Груп е корпорация, която е собственик на много автомобилни марки. Тук се включват Алфа Ромео, Фиат, Опел, Ситроен, Ланча и Пежо. Понастоящем Стелантис са представени в WRC2 чрез Ситроен. Френският производител има много успехи в предишните ери на WRC. В края на 2019 г. Ситроен изтегли участието си в топ категорията на шампионата

Наскоро мениджърът на отдела за клиентски състезания на Стелантис Дидие Клеман коментира дали новите правила представляват интерес за тях.

„Не знам. Участваме в дискусиите с ФИА по отношение на регламента. Нямаме никакъв интерес за регламентите за 2025 и 2026 г. по отношение на настоящото Rally1 За 2027 г. ще работим с всички производители и ФИА. Как виждаме бъдещето в момента? Никога не се знае“, сподели Клеман.

„ФИА свърши добра работа. Техническият отдел върши наистина добра работа. Що се отнася до промотирането, трябва да го увеличим малко, както всички казаха. Всички са на едно мнение и искат едно и също нещо. Искаме да запазим WRC на добро ниво“, каза още французинът.

По-рано тази година стана ясно, че Ланча обмисля завръщане в WRC. Клеман разкри, че марката най-вероятно ще се включи в Rally4 и няма намерение да участва в по-високите категории на шампионата.

„Това е мечта за всички, защото Ланча има история и спомени. Но преди да мислим за завръщане на Ланча, трябва да обсъдим правилата. Базираме стратегията си на регламента. Той той не е фиксиран в момента, така че определено е твърде рано“, обясни Клеман.

Стенатис може би да няма желание да произвежда комплект за модернизация на автомобил Ситроен C3 Rally2, за да създаде спецификация Rally2 Plus.

„Не смятаме, че WRC2 Plus трябва да бъде полезен за WRC Rally1. Щом вземете предвид, че WRC2 Plus ще бъде по-бавен от Rally1 и когато вземете предвид, че WRC2 Plus няма да има никакъв шанс да спечели някое рали като цяло, това не помага“, завърши мениджърът на отдела за клиентски състезания на Стелантис.