Гюнтер Щайнер иска по-добри решения от рейс контрола през 2023 г. Шефът на Хаас не бе никак доволен от действията на състезателните директори и стюардите през сезон 2022 и вярва, че те са повлияли негативно върху представянето на неговия отбор.
F1 претърпя няколко промени в началото на миналата година. Първата бе свързана с Майкъл Маси. Австралиецът бе отстранен от поста рейс директор заради грешките, които допусна в спорната Гран при на Абу Даби 2021. Маси бе заменен от Нилс Витик и Едуардо Фрейташ. Двамата се редуваха на този пост в по-голямата част от миналогодишната кампания. Освен смяната на състезателния директор бяха обновени и преструктурирани операциите по контрола на надпреварите.
Няколко месеца по-късно ФИА отстрани Фрейташ заради случилото се в надпреварата в Япония. Все още не се знае дали португалецът ще бъде уволнен или пък ще заеме друга позиция в ръководния орган.
Щайнер така и не бе напълно доволен от промените в структурата на F1. Шефът на Хаас заяви, че през миналата година все още са били допуснати твърде много грешки. Според него трябва да се свърши още работа, която да гарантира справедливостта по време на състезателните уикенди.
„Според мен има още много работа за вършене. Не е така, сякаш всичко вече е решено. Мисля, че рейс контрола може да свърши по-добра работа“, каза Щайнер.
„Видяхме, че в последните състезания бяха взети някои решения, на които според мен трябва да се обърне сериозно внимание“, добави шефът на Хаас.
Щайнер със сигурност още е ядосан от начина, по който рейс контролът показа черно-оранжеви флагове на Кевин Магнусен в няколко старта. Това принуди пилота на Хаас да влезе в бокса за смята на предното крило, което му коства загуба на ценно време и позиции.
Голяма част от другите състезатели така и не бяха засегнати от черно-оранжеви флагове. Същевременно ФИА призна, че рейс контролът е реагирал прекалено остро в някои случаи. Един от тях е свързан с Юки Цунода. Японецът се движеше в топ 10 когато получи проблем в задното крило. Пилотът на Алфа Таури бе принуден да направи допълнително спиране в бокса и финишира извън зоната на точките.
Щайнер заяви, че неговият отбор е пострадал сериозно от по-строгия подход на състезателния контрол. Шефът на Хаас определи черно-оранжевите флагове като „абсолютна глупост.“
„Наказаха ни, а след това промениха правилата. Никой друг пилот не беше санкциониран, но въпреки това правилата бяха променени.“
Хаас като протестира резултата на Фернандо Алонсо в Остин. Испанецът се удари в задната част на болида на Ланс Строл. След това той напусна пистата с четирите си гуми. Испанецът обаче получи разрешение да продължи участието си в състезанието макар да имаше поражение по неговия Алпин А522. Комисарите първоначално наказаха Алонсо, но после отмениха наказанието си заради жалба от страна на френския отбор. Този спорен момент накара ФИА да промени подхода си в подобни ситуации.
„Това беше принципно. Системата ви е с недостатъци, защото правилата не са еднакви за всички. Лично аз смятам, че начинът, по който беше процедирано от състезателния контрол, не беше никак добър“, обясни Щайнер.
ФИА продължи да прави промени в структурата на F1. Федерацията се отказа от ротацията на двама състезателни директори и назначи Стив Нилсен в ролята на спортен директор. По този начин Нилс Витик вече ще бъде главен състезателен директор. Въпреки това президентът на ФИА Мохамед Бин Сулайем предположи, че няколко души могат да изпълняват тази роля през сезон 2023 в F1.
We met some top sports stars, past and present, over the course of 2022! #HaasF1 pic.twitter.com/E0EOQ23Sy2
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 19, 2023