Гюнтер Щайнер приветства увеличаването на развлеченията по време на състезателните уикенди като този в Маями. Шефът на Хаас вярва, че класическите стартове в F1 също трябва да имат по-голяма развлекателна програма ако искат да са в крак с новите събития в спорта.
F1 разшири присъствието си в Северна Америка през последните години. Тази година световният шампионат има три старта на територията на САЩ (Маями, Остин и Лас Вегас)
За разлика от класическите събития в Европа, американските надпревари предлагат много повече развлечения преди началото на самата Гран при. Последния старт в Маями значителни вдигна летвата по отношение на екшъна извън пистата. Трасето покрай Хард Рок Стейдиъм прие и церемония, на която бяха представени пилотите от F1.
По-късно тази година F1 ще се върне във Вегас. Събитието на новата улична писта се очаква да бъде новата „перла в короната“ на F1. Това ще бъде първо състезание от F1 в „Града на греха“ от 41 години насам. Този път обаче надпреварата се провежда на изкуствено осветление.
Щайнер каза, че в съвременната епоха на F1 феновете трябва да видят нещо повече от самата Гран при, особено в САЩ. Там където посетителите очакват много повече събития извън пистата.
„Според мен забавленията тук са станали много по-добри от старите времена. В старите времена ходехме на състезания с колички. Правим едно състезание, правим следващото и нямаше нищо около него. Тогава се състезавахме основно за любителите на моторните спортове“, сподели Щайнер.
„Спортът не беше никак успешен в САЩ преди да се появи Либърти Медия. Разбрах САЩ по-добре когато се преместих тук, защото преди това изобщо не разбирах какво точно се случва“, продължи шефът на Хаас. „Но за да разбереш, трябва да живееш тук. Хората искат постоянно забавление, а не просто да седят и да чакат три часа до следващия път, когато колите ще излязат. Те искат нещо да правят и да консумират.“
„Другите неща, които се случват, са концерти и различни зони за забавление. Ако с вас има деца, то е ясно, че ще искате да ги забавлявате, а не да седите на трибуната или на хълма. Опитайте се да кажете на едно 12-годишно дете, че сега трябва да чакаме два часа докато колите отново дойдат. Честно казано това е доста трудно“, добави Щайнер.
Щайнер посочи Гран при на Сингапур като добър пример за събитие, което успешно съчетава действията на пистата с други атракции като например музика на живо. От друга страна шефът на Хаас подчерта, че е важно самата Гран при да остава в центъра на вниманието на уикенда
„F1 се справя много добре с тази задача. Те започнаха да поставят повече развлечения по време на уикендите. Немалка част от тях са по време на Гран при на Сингапур.“
„Това, което те направиха много правилно, тъй като спортът все още е в центъра на всичко. Самото състезание от F1 е в неделя, докато в петък и събота вечер има два концерта от висок клас. Не е като да има концерт в неделя. Точно обратното. Смятам, че се справят много добре. Тук [в Маями] те също се вдигнаха летвата доста високо“, каза още Щайнер.
„Класическите състезания в F1 трябва да предлагат повече развлечения. Вече сме в 2023 г. и хората искат повече развлечения и други подобно. Те не искат просто да видят състезание с болиди“, обясни Щайнер. „Смятам, че през последните пет години F1 свърши много добра работа, за да я представи на потребителите и да ги накара да се чувстват приятно когато идват тук. Има нещо повече от състезание от F1, но централната точка все още е свързана с него.
„Те винаги имат това предвид, защото това е стойността на това събитие- състезанието от F1, а не концертът или диджеят. Искам да кажа, че те се добавят и са много важни, но не трябва да са в центъра на вниманието.“
Miami unseen
Sharing some behind the scenes footage from our first home race of the year! #HaasF1 pic.twitter.com/5mqDp8ai4U
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 21, 2023