Гюнтер Щайнер посочи една от най-големите слабости на автомобила VF-23. Шефът на Хаас е на мнение, че неговият отбор трябва да подобри представянето си когато се движи в трафик.
Хаас представи първия си ъпгрейд по време на Гран при на Маями. Подобно на Ферари, американският отбор използваше нов под, чиято цел бе генерирането на повече притискане в завоите на временното трасе във Флорида
Подобренията в автомобила VF-23 проработиха доста добре в квалификацията. Тогава Кевин Магнусен даде четвърто време, което бе и най-добрият квалификационен резултат на екипа на Джийн Хаас. Опитният датчанин извади и немалко късмет заради инцидента на Шарл Льоклер, който прекрати квалификацията предсрочно.
Магнусен направи лош старт и загуби няколко позиции. Състезателят на Хаас водеше оспорвана борба с Ферари-то на Льоклер в началната фаза на Гран при на Маями. След спирането си в бокса Магнусен започна да губи позиции и в крайна сметка финишира десети, докато съотборникът му Нико Хюлкенберг остана едва 15-ти.
Щайнер призна, че движението в трафик е навредило на представянето на Магнусен и Хюлкенберг. Според него двамата са износили прекалено своите гуми в опит да следват автомобилите пред себе си.
„Да спечелиш точка е много трудно. От началото на сезона ние спечелихме точки в три от общо пет състезания, което не е лошо“, сподели Щайнер.
„В началото всичко вървеше много добре. След това загубихме малко от представянето си когато попаднахме в „задръстване“ и други подобни неща“, продължи Щайнер. „Трябва да подобрим представянето си в трафик. Искам да разгледаме този проблем и да разберем какво точно представлява. Kато цяло смятам, че можем да донесем точки ако потеглим от по-предна позиция. Но ако всички завършват, то тогава става много трудно
„В крайна сметка успяхме да вземем точка в първата домашна Гран при. Очаква да продължим така и през останалата част от годината. Разликите в средата на колоната са толкова малки. Затова трябва да се възползваме от всяка възможност, която се появи пред нас и да трупаме точки. Да, знаем, че искате повече, но от друга страна трябва да сме доволни от това, което имаме.“
Щайнер се е радвал да види как Магнусен води толкова оспорвана борба с Льоклер
„Наслаждавах се на борбата с Льоклер в началото на състезанието. Това показа, че сме постигнали някакъв напредък“, обясни Щайнер. „Вярвам, че той имаше лек спад в представянето си. След това той успя да навакса част от изоставането и да се отдалечи напред. Не мисля, че в крайна сметка сме реална заплаха за Ферари. Но въпреки това винаги се радваме да печелим точки и ако трябва ще се борим с тях“, завърши Гюнтер Щайнер.
Thanks to the team at @InterMiamiCF for inviting us to the DRV PNK Stadium when we were in town last weekend ⚽#HaasF1 pic.twitter.com/ivncaGNEtq
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 12, 2023