Гюнтер Щайнер очаква труден уикенд за Хаас в Монца. Легендарното италианско трасе е най-бързото в календара на F1. Оформлението му се състои от няколко дълги прави, разделени от шикани и средноскоростни завои.
Тези характеристики карат отборите максимално да използват настройки с по-малко притискане и отлично спиране. Това води до много бързи и нестабилни автомобили. Мощността на задвижващите системи също е от голямо значение тъй като в повече то 70 % от обиколката в Гран при на Италия се кара на пълна газ.
Този уикенд Хаас ще предостави един от своите автомобили на Антонио Джовинаци. Италианецът е резервен пилот на Ферари и клиентските отбори на Скудерията след като загуби титулярното си място в Алфа Ромео в края на миналия сезон. 28-годишният състезател ще замени Мик Шумахер в първата петъчна тренировка за Гран при на Италия.
Малко преди началото на 16-тия състезателен уикенд от началото на сезон 2022 в F1, Щайнер е сигурен, че пистата Монца няма да пасне на характеристиките на автомобила Хаас VF-22.
„Знаем, че Монца няма да е силна писта за нас. Всички високоскоростни трасета с ниско притискане не са подходящи за нашия автомобил. Тази година не сме в състояние да се борим на подобни места. В момента екипът в Италия работи усилено върху някои решения за следващата година. Сигурен съм сигурен, че когато ги получим ще имаме по-добра скорост през 2023 г“, каза Щайнер.
„Използваме тези състезания, за да натрупаме опит и да съберем данни за развитието на болида за следващата година. Надяваме да сме в много по-добра позиция, отколкото през тазгодишната кампания. Винаги се опитваме да дадем най-доброто от себе си, но никога не се знае дали няма да има дъжд. Винаги трябва да си на 100 процента и никога не казваш, че това ще е лошо състезание. Ако знаем, че ще е предизвикателство, работим по-усилено от всякога.“
Щайнер заяви, че се работи много активно както в базите в САЩ и Великобритания, така и в новия департамент на тима в Маранело.
„Създадохме департамента в Италия през първите месеци на 2021 г. Започнахме почти от нулата. Това, което постигнахме през тази година, е много добър резултат. Благодарение на уроците, научени през тази година, продължаваме да се опитваме да работим още по-усилено върху автомобила за следващата година. Мисля, че сме в по-добра позиция, защото групата от хора в кампуса вече е по-настроена и вижда какво трябва да направим за новия автомобил. Преди няколко месеца преминахме към дизайна на болида за сезон 2023, така че екипът продължава да се учи и да работи усилено, за да бъдем още по-силни през следващата година“, допълни Гюнтер Щайнер.
Кевин Магнусен се надява на по-добър уикенд в Монца. Пилотът на Хаас няма много късмет след като има само една спечелена точка на италианското трасе от сезон 2014. Опитният датчанин няма да променя подхода си въпреки очакваните затруднения за болида VF-22.
„Няма да подходя по различен начин към уикенда. Монца е страхотно състезание и е едно от любимите ми. Атмосферата, трасето, историята на мястото и просто чувството да се състезаваш там е специално. Освен това пистата е изключително благоприятна за състезания. Тя позволява използването на ефекта на изтегляне и предлага лесни възможности за изпреварвания“, каза Магнусен.
Другият пилот на Хаас Мик Шумахер търси първата си точка на Монца. Миналата година германецът финишира 15-ти с неконкурентния болид VF-21.
„Това ще бъде труден уикенд. От друга страна, имаме такива писти, на които може би автомобилът ни не се представя толкова добре, колкото ни се иска. Техният брой вероятно е малък брой писти в сравнение с тези трасета, които отговарят на настройките на нашия автомобил“, каза Шумахер.
Ciao Race Week 💚🤍❤️#HaasF1 #ItalianGP pic.twitter.com/FJBeiieVCa
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 5, 2022