Иван Тенчев, Абу Даби. Тимът на Хаас е избрал опита на Нико Хюлкенберг, защото иска да постигне прогрес и да се придвижи по-напред в колоната, заяви Гюнтер Щайнер. По-рано днес от американския тим съобщиха, че се разделят с Мик Шумахер. След това потвърдиха, че на негово място ще дойде Хюлкенберг. Щайнер разказа, че по-рано е потърсил контакт и с Даниел Рикиардо, но не получил отговор.
„В началото потърсих контакт. Всъщност дори още преди цялата история с Макларън. Потърсих го, за да разбера какво ще прави догодина. Но след това нещата не стигнаха доникъде. Тази година Даниел очевидно не се справи добре. В противен случай щеше да е в Макларън и догодина. Наясно сме, че понастоящем не е в пика на кариерата си. И все още не ми е ясно защо, тъй като според мен е много добър пилот, защото печелеше състезания с Ред Бул.“
„Тази година нещата просто не се получиха. Ако вземеш такъв състезател, отново поемаш риск – дали ще се възстанови или не. Той не ми отговори. И знаете ли, все още не говори с мен. След миналия уикенд, когато удари Кевин [Магнусен], по-добре и да не пробва. Това е. Вече няма да му вдигна“, засмя се Щайнер
Guenther welcomes @HulkHulkenberg to the Team 🤜🤛
Read in full here 👉 https://t.co/USBMGCM5gR#HaasF1 pic.twitter.com/dxn7H2l8AM
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 17, 2022
Шефът на Хаас продължи с обяснение защо в тима в крайна сметка предпочетоха Хюлкенберг, който през последните две години бе резервен пилот на Астън Мартин.
„На Мик му липсва опитът от прекарани достатъчно години във Формула 1. Освен това никога не е бил с друг тим освен с нас. Нико е бил вече с три или четири отбора. Опитът изисква време, а ние в момента нямаме такова, защото искаме да вървим напред. Желанието ни е да променим настоящата си позиция. Искаме да се представяме по-добре. А за целта ни е нужен опит.“
„Не укорявам Мик за ситуацията ни. През 2018 г. имахме добър прогрес. През 2019 отбелязахме стагнация, а 2020-та бе свличане надолу. Трябва пак да тръгнем напред, а това се постига с опитни хора и пилоти, справяли се вече в подобна ситуация. Нико е бил дълго време с екипи в средата на колоната и знае как работят, как да върви напред с такъв тим. В който и отбор да е бил, все е имал прогрес.
Щайнер също така опроверга информацията, че от тима са уведомили Мик Шумахер за решението си в Бразилия. Сподели, че му е казал вчера
„И той го прие, трябва да призная, много зряло. Казах, че му благодарим за работата, защото отборът ни имаше много трудни моменти – не всичко бе прекрасно. Но както споменах, той се държа като голям човек. Да, подобни моменти винаги са емоционални, но Мик всъщност оценява факта, че му дадохме шанс. Никога не е приятно да не задържиш някого. Аз обаче исках да разговаряме и това се случи вчера“, обясни ръководителят на Хаас.
After leaving Renault at the end of the 2019 season, Nico becomes reserve driver at Racing Point and later Aston Martin, making four deputy appearances across the 2020 and 2022 seasons. pic.twitter.com/Rml2Qx3t4z
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 17, 2022