Гюнтер Щайнер посочи най-сериозният проблем на болида на Хаас. 58-годишният специалист смята, че отборът трябва да намери решение за прекомерното износване на гумите, от което страдат Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг от началото на сезон 2023 в F1.
Автомобилът на Хаас показва добра скорост в една обиколка. Това позволява на Хюлкенберг да записва няколко участия в Q3. Опитният германец потегли от седма позиция в последната надпревара в Испания. За съжаление той и Магнусен отново имаха сериозни проблеми с износването на гумите. Двамата направиха по едно спиране повече от техните съперници. Така в крайна сметка Хюлкенберг остана 15-ти при развяването на карирания флаг, а Магнусен- 18-ти
Щайнер коментира прекомерната деградация на гумите. Шефът на Хаас е категоричен, че инженерите трябва да се върнат към чертожната дъска и да намерят решение на този сериозен проблем.
„Резултатът в Испания беше доста разочароващ резултат днес. Просто не успяхме да накараме гумите да останат „живи“, каза Щайнер. „Направихме едно спиране в бокса повече от всички останали. Дори и да не бяхме спирали, сигурно щяхме да караме по-бавно и така или иначе щяхме да завършим извън точките.“
„Трябва да се върнем към чертожната дъска и да намерим решение за прекомерната деградация на гумите. Това е сериозен проблем, който се надявам да решим възможно по-скоро. В противен случай няма да имам възможност да печелим точки“, добави шефът на Хаас.
Проблемът с работата на гумите по време на състезанията е една от най-сериозните слабости на болида Хаас VF-23. Това често пъти е и причината американският отбор да губи точки.
Хюлкенберг се съгласи с казаното от Щайнер. Германецът заяви, че Хаас има още много работа, за да пренесе своя огромен квалификационен потенциал и в състезанията.
„Беше трудно. За съжаление деградацията беше много висока при нас. Трябваше да спрем три пъти, докато конкурентите не го направиха“, каза Хюлкенберг. „На пръв поглед изглежда, че в една обиколка сме конкурентоспособни, но в дългите серии все още имаме да си напишем домашното и да намерим още скорост.“
Другият пилот на Хаас Кевин Магнусен също се оплака от сериозна деградация на гумите.
„Беше трудна надпревара по отношение на управлението на гумите. В началото на всеки стинт бяхме доста конкурентоспособни в сравнение с всички, с които се борехме. За нещастие гумите ни бързо се разпадаха и се наложи да спрем три пъти, което не беше оптимално“, обясни Магнусен.
„Надявам се, че можем да се опитаме да разберем какво е причинило това, за да се подобрим. Когато имаш лош уикенд като този, имаш склонност да намериш някои интересни отговори и точно на това се надявам да се случи сега“, добави състезателят на Хаас.
Team appreciation post 🙌
A thanks to everyone for their tireless work through the first European double-header of the year 🇲🇨🇪🇸#HaasF1 pic.twitter.com/20WutZcYhC
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 5, 2023