Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Щайнер: Все още не можем да кажем дали подобренията в колата работят...

Щайнер: Все още не можем да кажем дали подобренията в колата работят според очакванията ни

420
0
Гюнтер Щайнер, Хаас
Гюнтер Щайнер, снимка Хаас

Гюнтер Щайнер все още не може да каже дали подобренията в колата работят според очакванията. Шефът на Хаас каза, че ще прави заключения едва след Гран при на Мексико, тъй като уикендът в Остин не позволи на екипа да събере достатъчно информация и данни.

Хаас представи голям пакет с актуализации в Остин. Базираният в Банбъри тим реши да промени концепцията на своя автомобил още в края на настоящия сезон. Сред новостите бяха въздушни кутии, под, капак на двигателя и спирачни накладки

Уикендът в Остин включваше спринтово състезание. По този начин всички отбори разполагаха със само една тренировка, в която да настроят и оптимизират колите си.

Наличието на само една тренировъчна сесия не бе добра новина за Хаас. Американският отбор така и не успя да събере достатъчно данни и да оптимизира колите си. От Хаас дори решиха да променят настройките и да сменят задните крила и да нарушат условията на закрит парк. По този начин Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг стартираха от бокса в неделната Гран при на САЩ.

Надпреварата в Остин беше трудна за Хаас. Болидът на американския отбор не се чувстваше никак комфортно на трасе, в което има толкова голямо количество бързи завои. В крайна сметка Хюлкенберг финишира 13-ти, докато Магнусен бе 16-ти. Двамата все пак минаха две места напред заради дисквалификацията на Люис Хамилтън и Шарл Льоклер. Така германецът бе на косъм от това да добави още една точка към актива си.

Щайнер вярва, че промяната на задните крила на автомобилите и жертването на позицията на пистата са били правилното решение

„Искам да кажа, че неделният ден беше по-добър от съботния. Слава Богу, че взехме решение да стартираме от питлейна с променените аеродинамични настройки“, сподели Щайнер.

„Все още не можем да кажем дали подобренията в колата работят според очакванията ни. Сега трябва да разгледаме всички данни и подобни неща, за да имаме по-добра представа за настройките в Мексико“, продължи шефът на Хаас.

„Бяхме малко по-назад и знаехме, че разполагаме само с един час за подготовка. Не е като да кажем, че сме свършили лоша работа, просто беше много напрегнато заради такъв голям ъпгрейд и наличието на само една тренировка. Ние знаехме какъв е риска и го поехме. Сега обаче имаме по-голям потенциал, отколкото преди. Надявам се, че ще успеем да го приложим този уикенд в Мексико“, добави Щайнер.

Щайнер каза, че е трудно да се оцени потенциалът на новия пакет само след един рейс уикенд.

„Все още не знам колко добър е той. Поне двамата ни пилоти можеха да се състезават с някои други автомобили, защото през последните пет [състезания] само ни изпреварваха. В неделя можехме да изпреварваме някои хора. Достатъчно добри ли сме? Не. Трябва да извлечем повече от това. Хубавото е, че поне се движим в правилната посока.“

 

Междувременно резервният пилот на Хаас Пиетро Фитипалди се завръща в Индикар през следващия сезон. Фитипалди ще кара за отбора на Rahal Letterman Lanigan Racing. Един от неговите съотборници е бившият състезател от Формула 2 Кристиан Лундгаард. Тази година датчанинът спечели състезанието по улиците на Торонто.