Гюнтер Щайнер все още не може да каже дали подобренията в колата работят според очакванията. Шефът на Хаас каза, че ще прави заключения едва след Гран при на Мексико, тъй като уикендът в Остин не позволи на екипа да събере достатъчно информация и данни.
Хаас представи голям пакет с актуализации в Остин. Базираният в Банбъри тим реши да промени концепцията на своя автомобил още в края на настоящия сезон. Сред новостите бяха въздушни кутии, под, капак на двигателя и спирачни накладки
Уикендът в Остин включваше спринтово състезание. По този начин всички отбори разполагаха със само една тренировка, в която да настроят и оптимизират колите си.
Наличието на само една тренировъчна сесия не бе добра новина за Хаас. Американският отбор така и не успя да събере достатъчно данни и да оптимизира колите си. От Хаас дори решиха да променят настройките и да сменят задните крила и да нарушат условията на закрит парк. По този начин Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг стартираха от бокса в неделната Гран при на САЩ.
Надпреварата в Остин беше трудна за Хаас. Болидът на американския отбор не се чувстваше никак комфортно на трасе, в което има толкова голямо количество бързи завои. В крайна сметка Хюлкенберг финишира 13-ти, докато Магнусен бе 16-ти. Двамата все пак минаха две места напред заради дисквалификацията на Люис Хамилтън и Шарл Льоклер. Така германецът бе на косъм от това да добави още една точка към актива си.
Щайнер вярва, че промяната на задните крила на автомобилите и жертването на позицията на пистата са били правилното решение
„Искам да кажа, че неделният ден беше по-добър от съботния. Слава Богу, че взехме решение да стартираме от питлейна с променените аеродинамични настройки“, сподели Щайнер.
„Все още не можем да кажем дали подобренията в колата работят според очакванията ни. Сега трябва да разгледаме всички данни и подобни неща, за да имаме по-добра представа за настройките в Мексико“, продължи шефът на Хаас.
„Бяхме малко по-назад и знаехме, че разполагаме само с един час за подготовка. Не е като да кажем, че сме свършили лоша работа, просто беше много напрегнато заради такъв голям ъпгрейд и наличието на само една тренировка. Ние знаехме какъв е риска и го поехме. Сега обаче имаме по-голям потенциал, отколкото преди. Надявам се, че ще успеем да го приложим този уикенд в Мексико“, добави Щайнер.
Щайнер каза, че е трудно да се оцени потенциалът на новия пакет само след един рейс уикенд.
„Все още не знам колко добър е той. Поне двамата ни пилоти можеха да се състезават с някои други автомобили, защото през последните пет [състезания] само ни изпреварваха. В неделя можехме да изпреварваме някои хора. Достатъчно добри ли сме? Не. Трябва да извлечем повече от това. Хубавото е, че поне се движим в правилната посока.“
See you again next year, Austin 🤘#HaasF1 #USGP pic.twitter.com/kMVA2kCnpf
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 24, 2023
Междувременно резервният пилот на Хаас Пиетро Фитипалди се завръща в Индикар през следващия сезон. Фитипалди ще кара за отбора на Rahal Letterman Lanigan Racing. Един от неговите съотборници е бившият състезател от Формула 2 Кристиан Лундгаард. Тази година датчанинът спечели състезанието по улиците на Торонто.
🚨NEWS – INDYCAR 2024 with RAHAL LETTERMAN LANIGAN RACING! 🇺🇸 I am extremely proud and honoured to be racing for RLL. Thank you Mr. Rahal, Mr. Lanigan, and Mr. Letterman for your trust and confidence in me. Thank you to all who have supported me in this journey. Let’s go!!! pic.twitter.com/AAIdKUjWXS
— Pietro Fittipaldi (@PiFitti) October 23, 2023