Макс Верстапен получи две наказания по време на Гран при на Мексико – всяко по 10 секунди. Той поведе на старта, но скоро след това се озова в поредната битка с Ландо Норис. Резултатът от нея бяха санкции, които го върнаха назад в колоната. Верстапен си проби път обратно, но успя да стигне само до шесто място.
Преди старта на състезанието на Аутодромо Ерманос Родригес Джордж Ръсел каза, че спокойно може да се заложи, че нещо ще се случи между съперниците за титлата.
„Макс и Ландо са втори и трети (на стартовата решетка) и сигурно е доста сигурно да заложиш пари, че ще има някакъв екшън в някакъв момент. Аз съм в страхотна позиция да се облегна и да гледам“, каза Ръсел.
Когато коментарът на Джордж бе предаден на Верстапен, той махна с ръка и се засмя, че англичанинът може да постъпи както иска. Предвиждането на пилота на Мерцедес обаче бе много точно.
Стюардите на Гран при на Мексико разгледаха два случая с Верстапен. Първият бе за избутване на друг пилот от пистата. Решението по него гласи:
„Норис се опитваше да изпревари Верстапен от външната страна на завой №4. Норис бе пред Верстапен на влизането, във връхната точка на кривата и към излизането от завоя, когато започна избутването му от пистата. Стюардите смятат, че маневрата бе изпълнена сигурно и контролирано и че Норис щеше да я завърши на пистата, ако не бе изтласкан от нея от Верстапен. Норис пресече завоя, но веднага върна на Сайнц позицията, която спечели в резултат на това.“
Документът с №43, който описваше провинението и решението бе изтеглен от стюардите малко след края на състезанието. Това предизвика лека паника, докато бе съобщено, че ще бъде направено уточнение. То се оказа добавянето на 2 наказателни точки към суперлиценза на Верстапен и бе отразено в документ №47.
Другият случай бе за напускане на пистата и придобиване на предимството. Решението по него гласи:
„След инцидента в завой №4 Верстапен опита да изпревари Норис от вътрешната страна на завой №8. Верстапен бе напред във връхната точка на завой №8 и по принцип щеше да има право върху кривата. Той обаче не успя да изпълни маневрата на пистата, напусна я и след това запази придобитото предимство, включително избутвайки Норис от трасето.“
„Проблемът е когато си много бавен, а се озовеш в тези ситуации. Аз няма да улеснявам никого. Състезателното ни темпо не бе добро. Цялата надпревара не бе добра за нас, но не съм притеснен за шампионата. Трябва да продължим да работим и да постигаме подобрение. Надявам се в Бразилия да сме по-конкурентоспособни“, заяви Верстапен след финала.
На въпрос дали при подобни инциденти в бъдеще ще промени нещо в карането си Верстапен отговори: „Може да пийна нещо при спирането в бокса? Двигателят е изключен в продължение на 20 секунди, така че има достатъчно време.“
„В крайна сметка няма значение дали си съгласен или не, защото наказанията вече са наложени. Така че това не ми бе проблем по време на състезанието. Най-голямата ми грижа бе, че нямахме темпо и изпитвахме сериозни грижи с гумите. Не можех да атакувам както трябва, както и да следвам Ферари и Макларън“, добави Верстапен.
View this post on Instagram