Оптималната стратегия за Гран при на Германия е с едно спиране в бокса според специалистите на доставчика на гуми Пирели. Тя е старт с медиум, серия от 24-29 обиколки и след това смяна с хард до финала на надпреварата.
Възможността за дъжд по време на 11-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 все още не е отпаднала.
Валеж би означавал напълно нова ситуация за отборите, но ако все пак остане сухо те имат още варианти
Вторият пак е с 1 спиране в бокса: потегляне със софт, стинт от 18-22 тура и смяна с хард.
В челото на грида двата Мерцедес-а – на спечелилия полпозишъна Люис Хамилтън и съотборника му Валтери Ботас (трети) ще са с медиум, ако е сухо. Със средната по твърдост смес преодоля Q2 и Шарл Льоклер. Той е десети, след като не успя да излезе в Q3 заради техническа повреда.
Who expected to see this at the start of the weekend? P1 and P3 for @LewisHamilton and @ValtteriBottas (starting on medium tyres) sandwiched by the @redbullracing car of @Max33Verstappen on the soft. If it stays dry, of course… #GermanGP pic.twitter.com/mDv9tmXcIF
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 27, 2019
Два питстопа е по-бавната стратегия
Тя обаче също дава различни възможности на отборите в зависимост от условията. Ако е по-топло от очакваното например, износването на софт може да е по-високо. Петъчните тренировки преминаха при страхотна жега, а работата в събота – при доста по-ниски температури. В надпреварата условията може отново да са напълно различни, което означава, че тимовете ще трябва да реагират на момента.
Единият вариант за два бокса е старт със софт, две серии от по 15-18 обиколки и смяна с медиум до финала. Вторият е потегляне пак с най-меките гуми, само един стинт (пак 15-18 тура) и след това две серии с медиум от по 22-26 обиколки.
От Пирели отбелязаха също така колко близка бе битката в квалификацията. В топ 10 се класираха пилоти на 8 различни отбора.