Състезателната стратегия беше крайно объркваща заради работата на гумите, призна пилотът на Макларън Дженсън Бътън след второто си място в Гран при на Малайзия.
Англичанинът се справи впечатляващо със запазването на последния си комплект твърди смеси, с който изкара цели 19 обиколки, и единствен на пистата поддържаше темпото на победителя Себастиан Фетел с Ред бул.
– Беше доста объркващо състезание заради разбиране или опита да разбереш питстоповете и дали си струва да пазиш гумите или не. Всичко беше доста сложно. В последния си стинт поставих твърдите гуми и болидът оживя, имах толкова много сцепление. Отборът ми каза, че няма как да се боря с Фетел и трябва да пазя гумите. Въпреки това е чудесно, че сме втори и взехме 18 точки, обясни Бътън. Англичанинът вече е втори във временното класиране с пасив от 24 точки спрямо лидера Фетел.
Неговият съотборник Люис Хамилтън сподели мнението му и определи ранното си първо спиране в бокса за основната грешка на Сепанг. В края на надпреварата той защитаваше третото си място от Фернандо Алонсо, но лошото състояние на неговите гуми наложи нова смяна и завърши едва седми.
– През цялото време си мислех, че гумите ми няма да издържат. Първо спряхме прекалено рано, а след това трябваше да спрем прекалено рано. През цялото време правехме смените преди всички останали и гумите ми просто се износиха в края. Беше от онези тежки дни, които трябва да забравим и да продължим напред. Това е спортът. Стартирах втори и направих всичко по силите си, каза разочарованият Хамилтън пред Би Би Си.