Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Строл: Къде е Ред Бул? Щяхме да сме 2 секунди по-бързи, ако...

Строл: Къде е Ред Бул? Щяхме да сме 2 секунди по-бързи, ако колата ни беше тяхно копие

5002
0
Ланс Строл, Астън Мартин
снимка: Астън Мартин

Историята с приликите между обновения Астън Мартин и Ред Бул RB18 е една от основните теми през уикенда за Гран при на Испания. Пилотите на екипа от Силвърстоун Ланс Строл и Себастиан Фетел обаче бяха много далеч от представянето на Макс Верстапен и Серхио Перес. И двамата отпаднаха още в Q1 на квалификацията. Четирикратният световен шампион бе 16-ти, а съотборникът му – 18-ти. Строл бе попитан отново за сходството в дизайна на AMR22B и RB18.

„Къде е Ред Бул? Щяхме да сме 2 секунди по-бързи, ако колата ни беше тяхно копие“, сопна се Строл

„Имах сериозни проблеми с баланса и не мога да се справя това през целия уикенд. Колата ни е с напълно нов аеропакет, височина, настройка, страшно много неща са променени. Трябва да видим дали сме пропуснали нещо или е можело да работим по различен начин. Надявам се да е първото. В миналото състезание бяхме в Q3, тук отпаднахме в Q1 с огромна липса на скорост. Необходимо е да разберем защо“, допълни канадският пилот.

Фетел изобщо не повярва, когато му казаха по радиото, че не е прескочил първия квалификационен сегмент.

„Шегуваш се, нали?“, каза четирикратният световен шампион, когато получи съобщението.

„Изненадах се, защото очаквах по-добро представяне, някъде около десето място“, коментира Фетел по-късно. „Обиколката беше добра, нямаше някакви проблеми. Но поне колата не подскача, експериментирахме с много неща. Наясно сме колко различен е този автомобил. Съответно и управлението е друго. В петък през повечето време се опитвах точно това да установя.“

Техническият директор на Астън Мартин Анди Грийн сподели, че в тима все още не са наясно с потенциала на AMR22B

„Тази кола бе създадена още през 2021 г. За разлика от други отбори ние не бяхме на 100% сигурни по кой път да поемем с тези нови правила. Затова си оставихме множество опции по отношение на шасито. Много отрано планирахме да имаме в случай на нужда сериозна промяна около шестата надпревара. Затова ограничихме максимално производството с първия вариант, който бе и на официалното представяне. Ако не бяхме планирали отрано, то не мисля, че щяхме да спазим бюджетното ограничение. Или това щеше да е последната промяна на болида ни.“

„Да, ние имаме определена настройка от времената на Форс Индия/Джордан. (Отборът от Силвърстоун по принцип никога не е разполагал с неограничени средства – б.р.) Но през последните години… как да го кажа… Духът излетя от бутилката. И опитите да го натикаме обратно (тоест отново да се придържат към ограничени средства – б.р.) са доста трудни. Но пък знаем какво е и сме наясно как да си вършим работата. Знаем как да използваме ефективно парите. Не е нещо непознато, просто пак трябва да свикнем.“

„Дали имаме останали пари, за да продължим да развиваме автомобила? Да, имаме. Благодарение на ранното планиране и управление на процесите. Предизвикателството е огромно и трябва много да внимаваме“, каза още техническият ръководител на Астън Мартин.

„Не знам какви са тези обвинения на Ред Бул за интелектуална собственост. Мога да кажа само, че в нито един момент не сме получавали данни от друг отбор, от когото и да е. От ФИА дойдоха и направиха пълно разследване. Проучиха всички данни, историята на колата, разговаряха с всички участвали в процеса хора и заключиха, че разработката ни е самостоятелна. А относно приказките за новите хора – този болид бе създаден в средата на миналата година като паралелен вариант на появилата се на представянето кола. Повечето неща бяха влезли в графиците (за производство) преди който и да е от Ред Бул да бе дошъл. Така че според мен обвиненията са несправедливи.“

„Разочаровани сме (от реакцията на Ред Бул), особено след като ФИА направи изявление по отношение на болида. Те постановиха, че колата ни е легална. А точно във ФИА имат всички данни от всички отбори. Те могат да преценят и финалното отсъждане тяхно. За мен това означава край на историята. Ако от ФИА искат отново да дойдат и да проведат допълнително разследване, да заповядат. Дали сме им достъп до всичко, което са поискали.“

„Ние си избрахме път с две посоки преди изобщо да видим чиято и да е нова кола. И знаете ли, изненадахме се, когато Ред Бул извади подобна концепция“, каза още главният технически шеф на Астън Мартин.