Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Стюардите призовават за нови насоки към пилотите при кола за сигурност с...

Стюардите призовават за нови насоки към пилотите при кола за сигурност с цел избягване на „злополучен инцидент“

2129
0
кола за сигурност, Астън Мартин
снимка: Астън Мартин

Две коли за сигурност излязоха по време на състезанието в Австралия днес. При една от тях Мик Шумахер и Юки Цунода едва не се удариха след като японецът намали рязко, за да избегне Пиер Гасли, който също беше намалил заради пилот пред него. При подобна ситуация през 2020 на Муджело се стигна до тежка катастрофа, в която няколко пилоти отпаднаха от надпреварата.

За щастие пилотите успяха да избегнат инцидент днес, но тримата бяха разследвани след като състезанието приключи. Стюардите прецениха че Гасли, Цунода и Шумахер нямат вина за случилото се и призоваха за промяна на указанията, които получават пилотите, за да бъде избегната подобна ситуация в бъдеще. Ето какво обясниха те в официалното си изявление:

„Пилотите се движеха в една линия на старт-финалната права докато светлините на колата за сигурност още бяха включени. Колите ускоряваха и забавяха, за да поддържат температурата на гумите и спирачките си по-висока, очаквайки подновяването на състезанието. Гасли натиска спирачките, реагирайки на кола пред себе си. Цунода направи същото. Шумахер бе по-близо до Цунода когато това се случи, опитвайки да запази максималната позволена дистанция между двамата, уточнена в регулациите. Той трябваше да мине вляво от Цунода и да го изпревари, за да избегне удар с него.“

„Според стюардите никой от пилотите не е нарушил регулациите. Все пак е явно, че скоростта и спирачните възможности на болидите от Формула 1, особено докато се опитват да поддържат необходимата температура в гумите и спирачките, се съчетават трудно с правилото за максимална дистанция от 10 дължини, както е посочено в регулациите.“

„Това трябва да се акцентира в бъдещи брифинги с пилотите, за да решат единодушно помежду как е най-добре да разрешат този проблем преди да се случи някой злополучен инцидент.“

По-рано този уикенд от ФИА направиха уточнение в правилата за поведението на пилотите зад кола за сигурност. С него те вече са длъжни да бъдат изцяло зад колата пред тях като минаване до нея не е позволено. Това уточнение бе направено в отговор на тактика, използвана от Макс Верстапен преди подновяване на състезанията.