Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Стюарт не смята, че Хамилтън е на нивото на Фанджо и Кларк

Стюарт не смята, че Хамилтън е на нивото на Фанджо и Кларк

2654
0

Броят на победите и титлите сам по себе си не поставя Люис Хамилтън на нивото на Хуан Мануел Фанджо или Джим Кларк. Това е мнението на трикратния световен шампион във Формула 1 Джеки Стюарт, което той сподели в подкаста In the Fast Lane. Легендарният шотландец смята, че за Люис днес е много по-лесно да печели с най-добрия болид и двигател в 20-22 състезания годишно от Формула 1, докато в миналото пилотите са се състезавали с различни автомобили в различни категории всеки уикенд.

„Хуан Мануел Фанджо в моето съзнание е най-великият пилот, който някога е живял, а Джим Кларк е втори след него, дори преди [Аертон] Сена. Но тези хора се състезаваха понякога само в шест до осем или девет състезания годишно във Формула 1“, заяви Стюарт. „Правеха невероятни състезания със спортни автомобили, Гран туризъм и др. Сега световното първенство за Люис Хамилтън и другите претенденти е 22 състезания – само във Формула 1. Няма туристически автомобили, няма GT, Индикар, не се състезават с коли за КанАм. Напрежението днес е много по-малко и е различно. Те отиват до завода и работят в симулатора, но това не същото. Различен свят е.“

Стюарт смята, че „почти несправедливото“ предимство, което има отборът на Мерцедес през последните сезони, всъщност работи и срещу Хамилтън за приемането му сред „най-великите на всички велики“

„Люис кара изключително добре, не се заблуждавайте. Не прави грешки и е наистина добър“, продължава прочутият шотландец. „По никакъв начин не омаловажавам уменията му. Но не е същото. Фанджо караше по такъв начин, че беше доста лесно да избере Ферари, да спечели и след това да реши, че е по-добре да отиде в Мазерати и там пак да победи на следващата година. Никога не сключваше по-дълъг от едногодишен договор. И след това отиде в Мерцедес, и спечели два световни първенства с тях, защото те бяха най-добрите автомобили в света и по онова време.“

„Люис взе много добро решение, когато напусна Макларън и отиде в Мерцедес. Свалям му шапка за това. Но честно казано, колата и двигателят вече са толкова превъзходни, че е почти несправедливо спрямо останалите“

„Сега трябва да кажа, че просто трябва да свалиш шапка на Мерцедес, на Тото Волф и на Ники Лауда за това, че направиха един адски добър екип, за избора им на най-добрите инженери, за получаването на най-добрите пари. Но затова и не е съвсем същото, ако щете, тъй като всичко е постигнато с най-добрата кола. И точно там понякога е разликата между много, много великите и много успешните пилоти.“

„Трудно е да се каже, че Люис не е толкова добър, колкото е Фанджо за мен. Но аз гледам състезания откакто бях малко момче и съм виждал и пилоти като [Алберто] Аскари, [Тацио] Нуволари и [Рудолф] Карачиола. Наблюдавал съм някои от най-добрите пилоти в света. Затова ми е трудно да кажа, че Люис е най-великият за всички времена, познавайки онова, което други правеха.“

Според Сър Джеки Формула 1 се намира в момента в такъв период, че е много трудно да се идентифицират изобщо качествата на състезателите

Причината е, че успехът зависи много повече от техниката и най-вече от задвижващите системи. Подобно мнение преди време изрази Ромен Грожан.

„Мисля, че имах късмета да карам през онзи период от историята, в който силите бяха много изравнени, а имаше невероятни пилоти“, сподели още Стюарт, който има 27 победи от 99 старта във Формула 1. „Имахме Джим Кларк, Греъм Хил, Йохен Ринд, моя съотборник Франсоа Север и още няколко наистина невероятни състезатели – Крис Еймън, Джак Брабам. Това бяха топ, най-добрите пилоти в света. Днес няма как да определим качествата им, защото техниката е много различна. Ние имахме еднакви двигатели – Форд Косуърт – с изключение на Ферари. Имаше равни условия, които днес просто не съществуват.“

 

View this post on Instagram

 

When @lewishamilton and Nico hit the Nordschleife in classic Mercs! 😍 Who thinks we need to do this again… 💭

A post shared by Mercedes-AMG F1 (@mercedesamgf1) on

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter