Начало Тест драйв Subaru лансира Crosstrеk, наследник на XV

Subaru лансира Crosstrеk, наследник на XV

2146
0

Новият модел на Subaru под името Crosstrеk бе представен от представителите на компанията у нас от Субару Италия пред медиите с тест

Автомобилът е пряк наследник на популярния XV. Той бе лансиран през 2011 г. Успехът му бе добър с над 2,2 млн. продадени бройки. От тях 127 000 бяха купени в Европа. Моделът съставляваше 50% от сделките в нашия регион.

Името на новия продукт е съчетание от Crossover и Trekking. То в по-голяма степен отговаря на характеристиките и възможностите му. Пътният просвет на този автомобил е 220 мм. Това е първата важна цифра за него, която записвам. Следват още две, които го отличават и са наистина интересни. С 50% е намален шумът в купето. С 44% по-малко пък е движението на главата, когато колата е извън пътя. Изкарваме автомобила на доста сериозен off road и комфортът наистина е по-добре намерен, като движението на тялото и друсането на главата са специално изследвани от японците и намалени.

Вибрациите са ограничени, чрез седалките, но и от самата конструкция на шасито. Гамата е и доста добре обзаведена. Спомням си годините, в които Subaru не обръщаше внимание на това, но днес определено не е така. Информационно-развлекателната система на новия Crosstrek е топ клас, с 11,6-инчов централен дисплей с HD сензорен панел. Но са запазени и класическите физически бутони за операции, които трябва да се извършват без отклоняване на погледа. Харесват ми класическите прибори на таблото с дисплей за важните данни между тях точно зад волана.

Crosstrek разполага с най-новата версия на технологията EyeSight – системата на Subaru за подпомагане на водача със стерео камера

Тя има значително по-широк обхват на разпознаване (реално е удвоен). Инсталирана е допълнителна монокулярна камера, за да се подобри още повече ефективността на безопасността. Освен това в предната част е инсталирана радарна система. Така системата разпознава двуколесни превозни средства и пешеходци отляво и отдясно на автомобила.

Японците твърдят, че са се старали в този автомобил да реализират идеята за 360-градусова безопасност. Анализирали са, че тя е особено важна за клиентите на марката. Потърсили са допълнителни възможности и за по-добра видимост. „Отворили“ са например едно триъгълно прозорче под страничните конзоли отпред за по-пълен поглед при завой и маневри. Позицията на седене се избира в сравнително широки граници, но видимостта остава добра.

Новият Crosstrek се предлага с три нива на оборудване Style, Style XTRA и Premium в 9 различни цвята. Ориентировъчните цени започват от 72 700 лева за ниво Style до 81 100 лева за ниво Premium. Доплащат се 990 лева за боя перла или металик. Гаранцията е 8 години без ограничение на пробега. Дори и в най-ниското ниво обаче автомобилът е с 9 еърбега. Новост в гамата е възглавница между пътника и шофьора за избягване нараняване между тях. При STYLE XTRA колата е с 18-инчови колела, хромирани елементи, по-специален текстил, 10 вида настрой на седалката на водача и 8 на пътника. PREMIUM e с люк на покрива и кожа. Говорим си, че цените в Щатите при този бранд може и да излизат по-добри, но всъщност има доста разлики в самите продукти за различните пазари, които външно не личат.

И външно, и зад волана новият модел се характеризира като лек автомобил, но с реални възможности и извън пътя

Дизайнът има малко по-засилено off road излъчване, по-повдигната решетка и елементи, но като цяло това е по-скоро модерен хечбек с приятно пътно поведение, по-тих и спокоен, без в базата му да са настъпили драматични промени спрямо познатия XV. Двигателят е традиционния боксер 2,0 литра със 136 к.с., а задвижването е типичната за марката симетрична система AWD. Но работата отново е с намален шум и вибрации. В крак с времето работата му се подпомага от електрически двигател в общ блок със скоростната кутия, който е с 16 к.с. мощност и 66 Nm въртящ момент. Наличието му в по-голяма степен е, за да се удовлетворят високите еко изисквания в Европа и не може да се говори за някаква хибридна мощ, но все пак помощ се оказва, а и колата може да се движи наистина в по-екологичен режим.

На централната конзола е превключвателят за избор на режими на системата X-Mode, включително в сняг/чакъл и много тежки условия, като дълбок сняг/кал

X-Mode контролира двигателя, трансмисията, системата за задвижване на всички колела и спирачките. Чрез нея се постига оптимално сцепление върху хлъзгави повърхности и стръмни наклони. Могат да бъдат избрани различни режими на шофиране, за да отговарят на различните пътни настилки и условия на шофиране. X-Mode разполага и с функция Hill Descent Control (Контрол на спускането по наклон). Любопитно е, че при новия Crosstrek и за първи път при Subaru, системата е налична и при шофиране на заден ход и в хибриден режим.

Излизайки с колата извън пътя прави впечатление, че качествата на едно Subaru си остават с ъгъл на заход 19,3 градуса и на отход 31,2 градуса. Дължината на колата е само със сантиметър по-голяма от тази на последното XV до 4495 мм. Багажникът е без промяна, с обем от 328 до 1314 литра, което е очаквано при стриктното желание автомобилът да остане компактен.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Subaru BG (@subarubulgaria)