Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сутил най-бърз в първата тренировка на Хокенхайм

Сутил най-бърз в първата тренировка на Хокенхайм

58
0

Адриан Сутил с Форс Индия се оказа най-бърз на мократа писта Хокенхайм след първата тренировка за Гран при на Германия. Сесията започна при доста силен дъжд и температури на въздуха и писта от едва 19 градуса, като тези стойности така и не се промениха особено до финала. Самото трасе пък поизсъхна, но далеч не напълно и при тези условия изпитанията на новите компоненти бе много трудно. Още по-голям проблем обаче бе и невъзможността колите да бъдат изпробвани с двата тима сухи гуми от двата края на гамата – хард и суперсофт, които за първи път този уикенд са на разположение на едно и също трасе. Всички започнаха опознавателните обиколки с гуми за мокър асфалт.

Марк Уебър и Себастиан Фетел отново бяха със старото предно крило и нос. Дженсън Бътън и Люис Хамилтън обаче започнаха с новата конфигурация – с ауспуси на пода, чиято струя обдухва двойния дифузьор, която не проработи на Силвърстноун преди две седмици. Междувременно Камуи Кобаяши получи информация от питуола на Заубер, че скоро дъждът ще спре и ако иска да изпробва колата на екстремно мокро сега е моментът.

Хайме Алгерсуари (Торо Росо) бе първият пилот, започнал да прави обиколки с темпо над 1:41 мин в обиколка, като постепенно слезе до 1:36.605 мин. Фетел го последва, започвайки от 1:36.905 мин, а в следващата вече поведе с 1:34.796 мин. И двамата бяха с гуми за екстремно мокра писта и бе малко странно Фетел да чисти идеалната линия, но очевидно германецът бързаше да натрупа първата важна информация за тима си. Австралийският му съотборник също го последва преди да са изминали 30 минути от началото и веднага бе втори, на 0,273 сек от новото най-добро време на Фетел – 1:34.632 мин. След още един тур Уебър поведе с 1:34,219 мин. След 8 обиколки на пистата обаче Алгерсуари на свой ред поведе с 1:33.402 мин. Условията видимо се подобриха и Фетел направи следващите си обиколки за 1:34.104 мин и 1:33.863 мин. Уебър стигна до 1:33.593 мин. Фелипе Маса (Ферари) и Михаел Шумахер (Мерцедес) също излязоха на пистата, докато Фернандо Алонсо наблюдаваше от бокса на Ферари. Състезателите на Макларън също си стояха на сухо. Маса поведе след 5 обиколки, слизайки до 1:31.981 мин, но Уебър с вече напълно загрети гуми след 8 тура на пистата даде 1:31.019 мин, след което се прибра.

При толкова мокра писта пък инцидентите очаквано бяха доста. Файруз Фаузи, който в тази тренировка замести Хейки Ковалайнен в Лотус, за малко изпусна колата си, но всичко се размина. Витантонио Лиуци също едва удържа своя Форс Индия на влизането в стадиона, Маса – пък на фибата. Най-сериозен инцидент обаче претърпя Хамилтън. Двайсетина минути преди края на тренировката англичанинът изпусна задницата на Макларън-а си в трети завой. Успя да удържи колата, която обаче се изплъзна от контрола му в следващата крива и той се удари, разбивайки се в стената от гуми.

Тренировката като цяло не премина добре за отбора от Уокинг, който се опитваше да разбере днес дали новостите по МР4-25 ще проработят, след като на Силвърстоун се наложи да се върнат към по-старата конфигурация. Бътън никак не бе щастлив от поведението на колата, макар в края на сесията да излезе трети в подреждането.

Междувременно начело вече бе Сутил с 1:27.846 мин. Последните 10 минути от сесията бяха доста натоварени, постиженията продължиха да падат, а на върха се смениха последователно няколко състезатели, когато се правеха последни серии с интермедии, но Адриан остана най-бърз.

Доста озадачаващо пък бе решението на Мерцедес да пуснат Михаел Шумахер за последната му серия на Хокенхайм за сутринта пак с гуми за мокро трасе. Шефът на тима Рос Браун обаче разясни, че има проблеми с новото задно крило и затова в екипа са решили, че няма смисъл да хабят комплект нови гуми преди да са оправили напълно ситуацията.