Начало Автомобили SUV-манията продължава да владее всички класове

SUV-манията продължава да владее всички класове

293
0

Безспорно най-бурно растящият сегмент в последните години е този на кросоувър автомобилите. Те ще са сред най-интересните експонати за посетителите на софийския автомобилен салон, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в Интер Експо Център.

Land Rover ще представи лимитираната серия Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Проектиран като върховото изпълнение в гамата на Velar, новият модел е разработен от Special Vehicle Operations. Задвижва се от 5,0-литров двигател V8 с 550 к.с. Най-мощният Velar ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди и може да достигне скорост от 274 км/ч. Моделът се отличава с нова предна броня с по-големи въздухозаборници, нова радиаторна решетка и долни странични оригинални протектори. Силно преработена е и задната броня с вграден четворен ауспух. Кора под трансмисионния тунел помага за още по-добрата аеродинамичност. Ексклузивността на този супер автомобил се засилва и от факта, че този модел ще бъде достъпен за покупка само в рамките на 1 година.

Британският производител ще покаже и обновения Land Rover Discovery Sport. След модернизацията всъдеходът е преминал на нова платформа и вече е получил хибридни силови агрегати. Забелязват се леки промени по външния вид, както и нови, още по-качествени материали в салона.

Както Range Rover Evoque, така и Land Rover Discovery Sport вече е изграден на платформата Premium Transverse Architecture (PTA)

Тя разчита на подобрено McPherson окачване отпред и на многоточково с интегрално звено отзад. Твърдостта при огъване и усукване е увеличена с 13%. Преминаването на ново шаси позволява и ода се обновят и електрифицират двигатели. В гамата задвижващи агрегати е включен хибрид с 48-волтова батерия и стартер-генератор с ремък. Всъдеходът може да бъде оборудван с бензинови и дизелови агрегати от семейството Ingenium с мощност до 250 к.с. Пътният просвет на Discovery Sport е 212 мм. Всъдеходът може да преодолява ров с дълбочина до 600 мм, а също така да тегли ремарке с тегло до 2,5 тона.


Някои от най-модерните електрически SUV премиум автомобили от скоро са на пазара. На софийското изложение почитателите на колите ще могат да се запознаят отблизо с тях.

Jaguar I-Pace се появи преди около година, но вече спечели над 70 престижни награди

Сред тях са Световен автомобил на 2019, Най-добър дизайн в света, Най-екологичен автомобил в света, Европейски автомобил на годината, Най-добър автомобил на годината в Германия, Норвегия и Великобритания и др. Първият електрически модел в историята на марката се задвижва от два електромотора с обща мощност 400 к.с. и 696 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч е само за 4,8 секунди. Максималната скорост на I-Pace е 200 км/ч, а батериите с капацитет 90 кВт/ч осигуряват пробег от над 400 км, измерен по цикъла WLTP. Те могат да бъдат заредени от 0 до 80% за 40 минути на специалните електрически станции, осигуряващи постоянен ток от 100 киловата. В България вече има над 130 зарядни станции и броят им непрестанно расте.

Батерията на новият I-Pace може да бъде заредена и посредством най-обикновен контакт от стената вкъщи, който предоставя променлив ток от 7 киловата. Тогава обаче ще са необходими малко над 10 часа за зареждане на 80%. Цената на автомобила започва от малко над 150 000 лв.

Audi e-tron е съвсем нов представител на германския автомобилен гигант и също ще бъде в Интер Експо Център

Автомобилът е с максимална мощност от 408 к.с., а въртящият момент достига 664 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди. С едно зареждане електрическият кросоувър изминава малко над 400 км. Батерията е с капацитет 95 кВт/ч. Audi също предлага система за бързо зареждане, благодарение на която за 30 минути се запълва 80%. При използване на стандартно зарядно с мощност 11 киловата времето за пълно зареждане е 8,5 часа. Цената на този автомобил също стартира от 150 000 лв.

Audi e-tron е оборудван със система за електронен контрол на устойчивостта с 4 степени, както и със 7 режима за управляващата електроника. Пневматичното окачване може да регулира височината на каросерията в пределите на 76 мм. В режим off-road то първоначално се вдига с 35 мм, а при нужда след това – с още 15 мм. При движение със скорост 120 км/ч автоматично кросоувъвът „кляка“ с 26 мм ниско до асфалта. Друга интересна и иновативна функция на e-tron са т.нар. виртуални огледала. Това е система от камери и малки дисплеи в кабината, които заменят конвенционалните странични огледала. Вградените в предните врати екрани ще позволяват промяна на ъгъла и приближаване на картината, а също така ще предоставят и информация за автомобили в мъртвата зона на видимост.

Компания на луксозните германски и английски SUV-модели ще прави японският производител Lexus, който готви две премиера за публиката на Автомобилен салон София 2019. Това са първият компактен кросоувър в историята на компанията – UX и новото издание на престижния седан ES.