Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сузи Волф иска да направи истински тест за Уилямс

Сузи Волф иска да направи истински тест за Уилямс

221
0
Сузи Волф

Сузи Волф иска да направи истински тест с екипа на Уилямс, в който понастоящем е развоен пилот, разкри самата тя.

Състезателката, която е съпруга на моторспорт директора на Мерцедес Тото Волф (притежаващ дялове и в Уилямс, и екипа на Мерцедес във Формула 1), смята, че следващата логична стъпка в нейното развитие е да участва в организираните специално за млади пилоти изпитания.

Трябва да се справя добре и да видя каква би могла да е крачката след това. Мисля, че точно в момент има сериозно раздвижване по въпроса, хората искат да видят жена във Формула 1. Мигът определено е подходящ – смята 30-годишната Сузи.

Официален тест за млади пилоти в средата на сезона все още няма потвърден. Очаква се такива проби да бъдат насрочени за юли, когато ще има само две надпревари – Гран при на Германия на 7 юли и Гран при на Унгария на 28 юли. Дупката в календара се появи след разместването за допълнителен старт, когато стана ясно, че в Ню Джърси (САЩ) няма да са готови навреме за 2014 г. Включването на друго състезание обаче не се получи и така между двете надпревари се оказа, че ще има три седмици. (По принцип от години през юли се провеждаха по три състезания.)

– Мнозина мислят, че би било смущаващо да участвам в тест за млади пилоти, тъй като вярват, че ще съм далеч назад с темпото. За мен е безумно да чувам подобни коментари. Нямаше да правя аеротестове, ако не бях показала някакви способности. Хората забравят, че се състезаваме на високо ниво от дълго време. Не е като да са те изкопали отнякъде и да са ти казали „карай този болид от F1“ – допълни Волф в интервю за Ройтерс.

Тя се състезава в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) в продължение на седем години, а преди това кара във Формула Рено (2001-2004 г.) и във Формула 3 (2005). Тя няма суперлиценз за Формула 1 в момента – за такъв е необходимо да има 300 км зад волана на Гран при болид и базова такса от 10 000 евро, както и изпълнението на определени критерии за представяне.

– На теория имам достатъчно километри, за да кандидатствам за суперлиценз, но няма съвършено никакъв смисъл да го правя, докато не съм в позиция да свърша нещо с него. Те (Уилямс) не са споменавали нищо, но аз смятам, че (тестът) трябва да се случи. Ако не стане, то тогава си губя времето. Всичко би било напразно. Аз съм развоен пилот и не може да не пуснеш развойния си пилот в тренировките за млади състезатели – каза още Сузи.

Последната жена във Формула 1 бе италианката Джована Амати, която не успя да се класира за стартовата решетка при опитите си през 1992 г. Единствената дама, записала актив в спорта, пък е Лейла Ломбарди – тя финишира шеста в скъсената Гран при на Испания през 1975 г. и получава половин точка.

Според Сузи Волф включването на жена в спорта е подкрепяно и от управляващия търговските права Бърни Екълстоун. Засега обаче – поне публично – той твърди, че не вижда достатъчно добра кандидатка на хоризонта. Бившият пилот Сър Стърлинг Мос пък предизвика наскоро доста реакции с изявлението си, че на представителките на нежния пол им липсва умствена пригодност да се състезават в F1, дори да притежават необходимата сила и издръжливост.

– Сър Стърлинг е прекрасен човек. Проблемът там е поколението… По негово време е имало много фатални случаи и според мен идеята е жените да не рискуват живота си. Бърни пък говори много неща в пресата, но върши страшно много неща, за да ми помогне да вляза във Формула 1, защото е наясно, че това трябва да се случи от бизнес гледна точка – допълни Сузи.