Начало MotoGP News Сузуки може никога да не се върне в MotoGP

Сузуки може никога да не се върне в MotoGP

386
0
Сузуки GSX-RR 2022
снимка, Сузуки

Сузуки може никога да не се върне в MotoGP. Японският производител си тръгва от най-високия клас на световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ в след края на настоящия сезон.

Решението на Сузуки изненада всички в падока на MotoGP. Марката от Хамамацу спечели титлата при пилотите през сезон 2020 с Жоан Мир. Въпреки това японците претърпяха сериозен срив в представянето си както през миналия, така и през настоящия сезон.

Още в началото на месец май стана ясно, че Сузуки планира да си тръгне от MotoGP в края на годината. Японският производител подписа договор за участие до 2026-та. След дълги разговори с Дорна, марката официално обяви излизането си от шампионата. Освен MotoGP, Сузуки оттегля заводската си подкрепа за отбора на Yoshimura SERT Motul в мотоциклетния световен шампионат за издръжливост (EWC). По този начин японският производител ще отсъства от всички международни шампионат и серии.

Напускането на Сузуки бе коментирано от бившия шеф на програмата на японците в MotoGP Пол Денинг. Според него, Сузуки може никога повече да не се върне както в MotoGP, така и в WSBK или EWC.

Денинг ръководеше програмата на японците от 2004-та до първото напускане през сезон 2011. Оттогава той се e фокусира върху управлението на семейния отбор Crescent Racing в WSBK. Първоначално екипът използваше подкрепата на Сузуки, преди да започне да работи с Ямаха от 2016 г.

След като вече веднъж е преживял оттеглянето на Сузуки от MotoGP, Денинг заяви, че реакцията му на новината за повторното оттегляне на марката е „по-скоро разочарование, отколкото изненада.“

„Аз съм бил там преди, както и [Шиничи] Сахар [ръководител на проекта MotoGP]. Той преминава през това за втори път“, сподели Денинг.

„Това се случи началото на нов петгодишен договор с Дорна и броени дни преди подписването на нов договор с някой от пилотите. Честно казано няма никаква връзка между състезателната програма на Сузуки и висшето ръководство на марката.“

„В крайна сметка аз все още съм фен на Сузуки. Ние [Crescent] все още имаме магазин на производителя в Обединеното кралство, който съществува от 1963 г. Така че не съм толкова изненадан от решението, просто съм разочарован.“

Оттеглянето на Сузуки от MotoGP идва в момент, когато се спекулира с бъдещето на водещия сериен мотоциклет на марката GSX-R1000. Догодина той трябва да бъде преработен за да отговаря на новите европейски ограничения, свързани с вредните емисии.

Сузуки няма заводско присъствие в WSBK от сезон 2015. насам. Въпреки това новата версия на модела GSX-R1000 беше хомологирана през 2017 г. и остава допустима за участие в сериите до сезон 2026.

Моделите GSX-R600 и GSXR-750 също са хомологирани за световния Суперспорт шампионат (WSS), който подгрява състезанията от WSBK. В момента тези мотоциклети не се използват.

Денинг не е голям оптимист относно евентуално завръщане на марката от Хамамацу в бъдеще.

„Възможно е да не се случи. Те все още имат добри серийни мотоциклети. Те са наистина хубави. Но въпреки това желанието на Сузуки да участва в някой голям шампионат ще продължи да намалява. Мисля, че това е много краткосрочен подход от страна на висшето ръководство. Честно казано,  не съм изненадан от последните им действия“, допълни Пол Денинг.

Тази седмица Сузуки има последен шанс да запише още едно успех преди оттеглянето си от MotoGP. Японският производител спечели състезанието на пистата Филип Айлънд благодарение на Алекс Ринс. Испанецът ще приключи шестия си пореден сезон при марката, преди да се присъедини към LCR Хонда. Междувременно Жоан Мир няма нито един подиум от началото на годината. Бившият световен шампион започна да допуска много грешки след новината за напускането на марката. 25-годишният състезател ще продължи кариерата си в тима на Репсол Хонда.