Начало Тест драйв Suzuki залага много на новия Swift

Suzuki залага много на новия Swift

7137
0
Suzuki Swift сн. SFAKIANAKIS GROUP

В Suzuki смятат, че на пазара се отваря нова ниша, тъй като други компании (най-вече Ford) все повече ограничават и спират производството на малките компактни автомобили (Fiesta). Всички насочват вниманието си към по-големите електрически превозни средства и SUV модели. Така японците планират да попълнят тази празнина, като предложат приятни, задвижвани с бензин автомобили. Не крият нито стратегията, нито амбициите си при представянето на своя обновен компактен хечбек Swift с тест в Гърция. Той предлага на купувачите търсения модерен дизайн, повече технологии и по-добра ефективност.

Новият Swift има изразителен „мускулест“ външен вид, подчертан от затъмнените колони

Те създават илюзията за покрив-навес, който добавя усещане за лекота. Отпред логото е вдигнато по-високо. То е над по-овална, черна пиано решетка. L-образно оформените дневни светлини в съчетание с плавните линии на каросерията на автомобила оформят по-технологичен външен вид. Отзад колата има нова и отличителна изваяна задна врата. Дизайнът на задната броня е с интегриран дифузьор и странични спойлери на багажника. Като цяло Swift изглежда балансиран и стабилен. Задните комбинирани тела са със същия дизайн като предните и когато са осветени, имат триизмерен външен вид.

Аеродинамиката на новият Suzuki Swift е значително подобрена благодарение на изчистения външен вид. Гладката предна броня е без орнаменти и декоративни елементи. Значително влияние оказват спойлерите и монтираният отдолу капак на торсионна греда на задната ос. Задължително трябва да спомена и новият дизайн на 16-инчовите лети джанти. Този дизайн освен, че подчертава аеродинамичната балансираност, кара колелата да изглеждат по-големи от действителния им размер.

Вътре моделът се отличава с нов висококачествен двуцветен интериор

Централните органи за управление са насочени под ъгъл към водача, включително 9-инчовият дисплей на информационно-развлекателната система. Пред него има 4,2 инча инструментално табло. Suzuki Swift е с безжична технология за интегриране с Apple CarPlay и Android Auto. Това ми дава възможност веднага да сдвоя смартфона си и да индивидуализирам инфотейнмънт системата. Така озвучих колата с любимата си музика от Spotify и използвах предпочитаната навигация Waze.

Кабината е доста просторна, с повече от достатъчно място за четирима високи възрастни, които да се настанят удобно. Няма големи промени в обема на багажното отделение, но то е преформатирано и е изолирано от купето.

Новият Suzuki Swift се задвижва от 1,2-литров, трицилиндров, бензинов двигател с мощност 82 к.с., допълнен с 12-волтова мека хибридна система

Въртящият момент е 107 Nm. Клиентите могат да избират между петстепенна ръчна скоростна кутия или автоматична безстепенна трансмисия (CVT).

Swift тежи доста под 1000 кг, затова мощността на двигателя стига, за да го направи достатъчно бърз, за да се справя с ежедневния трафик. Разходът на гориво е със забележимо подобрение спрямо предишната генерация. Според данните от официалния тест за икономичност Swift с ръчно управление изразходва само 4,4 литра безоловен бензин на всеки 100 км. От ауспуха се отделят само 99 г въглероден диоксид на всеки километър.

От компанията след направени задълбочени проучвания са стигнали до заключението, че мекохибридната технология е това, което клиентите искат – малка кола с ефективен бензинов двигател, а не изцяло електрическо превозно средство.

Трябва да отбележа също, че от Suzuki са се погрижили да премахнат характерните вибрации на трицилиндровите двигатели. В същото време се усеща един приятен звук, когато кракът натисне педала на газта.

Кормилното управление е с добра отзивчивост и усещам сцеплението. Колата се усеща сигурна в завоите и при спиране. Swift е приятна за пътуване както в градски условия, така и за по-дълги пътувания. Не успях да изпробвам автоматичния Swift, но харесах петстепенната механична скоростна кутия. Смятам обаче, че по-добрият вариант за ползването на някои функции като ACC (aвтоматичния круиз контрол) са по-адекватни с автоматичната CVT скоростна кутия. За отбелязване е, че минималната скорост за използване на АСС вече е 30 км/ч, което прави системата много подходяща за използване и в градски условия.

Разбира се, системите за безопасност нa Swift отговарят на високите изисквания, поставени от действащия европейски регламент. Отбелязвам ги, както са дефинирани от компанията:

Dual Sensor Brake Support II (DSBS II)

Радар с милиметрови вълни и монокулярна камера работят в комбинация, за да откриват превозни средства, велосипеди и пешеходци пред автомобила и спомагат за предотвратяване или смекчаване на челни, диагонални и странични сблъсъци.

Асистент за поддържане на лентата (Lane Keep Assist – LKA)

Когато е активиран адаптивен круиз контрол, LKA помага на водача да поддържа позицията на автомобила в центъра на лентата за движение и поддържа безопасно разстояние от съседни автомобили.

Система за наблюдение на водача (Driver Monitoring System – DMS)

Вградена в арматурното табло камера следи очите и лицето на водача. Ако системата установи, че той е сънлив, заспива или гледа встрани от пътя, тя издава предупредителен сигнал и показва предупредително съобщение на информационния дисплей.

Lane Departure Prevention – LDP

Предотвратяване на напускане на лентата

Adaptive Cruise Control – ACC

Адаптивен круиз контрол

Traffic Sign Recognition – TSR

Разпознаване на пътни знаци

Blind Spot Monitor – BSM

Наблюдение на сляпата зона

Rear Cross Traffic Alert – RCTA

Предупреждение за напречен трафик отзад

eCall

Автоматично обаждане на 112 в случай на произшествие

Тестът на Swift се проведе в околностите на Атина. Това което ми направи огромно впечатление е популярността на Suzuki в Гърция. Оказа се, че амбициите на представителите на марката в Гърция са през 2024 година Suzuki да заеме първа позиция там с най-голям пазарен дял. Значителен принос за това ще се дължи на продажбите на новият Swift.

Новият Swift вече има обявени цени у нас, а първите бройки се очаква да пристигнат в началото на юни. Вече може да се правят предварителни поръчки с отстъпка от 1500 лв.

Стартовата цена на Swift е 36 990 лв. – точно колкото на предишния модел, въпреки че оборудването е станало по-богато. Още за предлаганите нива на оборудване и цени може да прочетете тук: https://clubs1.bg/news/obyaviha-czenite-na-novoto-suzuki-swift/

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SUZUKI Bulgaria (@suzuki.bg)