Начало Автомобили BWM 328i xDrive – удобната висша мода (тест драйв)

BWM 328i xDrive – удобната висша мода (тест драйв)

215
0
BWM 328i xDrive

Питали ли сте сe как се чувстват манекените в дизайнерските тоалети по време на модно ревю? Сигурен съм, че отговорът е „супер неудобно”. Колкото и да са красиви, изискани и впечатляващи, никой не би искал да ги използва в ежедневието си. Не такъв е обаче случаят с някои модерни автомобили като BMW Серия 3 Седан, която външно бих сравнил с творение от висшата мода. Но вътре се чувстваш удобно.

Моделиерите са спазили стриктно канона на BMW в пропорциите, а самата версия за тест за ClubS1 e с М спортен пакет, който добавя експресивност на формите.

Колата е и със снижено с 10 мм М спортно окачване, с по-стегнати настройки на амортисьорите и по-твърди стабилизатори, което прави впечатление при по-агресивно каране, но за което се заплаща допълнително като пари, а и с малко от комфорта.

Динамичният характер се подчертава и от цвят на каросерията – Estoril Blue metallic, който оформя аеродинамичен пакет с множество външни компоненти, ауспуховите тръби с хромирани накрайници, алуминиевите джанти.

Предните и задните брони, праговете, лакирани в цвета на каросерията, както и впечатляващият дифузьор в цвят Dark Shadow Metallic.

Зад волана спортния М пакет включва мултифункционален М кожен волан, М и спортни седалки. Тапицериите на седалките са от характерната комбинация от текстил и Alcantara. Освен това се предлагат и 3 кожени тапицерии.

След твърдото окачване, впечатляват динамиката и управляемостта. Автомобилът за теста е силна версия 328i xDrive. Той е с четирицилиндров, бензинов агрегат, с обем 1997 куб. см и мощност от 245 к.с., достигани при 5000 об/мин – истинска оса! На разположение е автоматична трансмисия и нова система за задвижване на четирите колела!

Колата почти не може да се извади от баланс на пътя. Натискам и единствено малко по-голямото тегло може да увлече автомобила, но електрониката покрива всичко.

Оборудван е с М спортни спирачки, автомобилът спира и се контролира леко и при спиране. Светлините са адаптивни и е налице супер удобен асистент за дълги светлини.

В следващия момент съм впечатлен от ефективността на двигателя, а не само от динамиката и чистата скорост, защото пътувам в София и Пловдив, както отивам и се връщам и средният разход е 6,7 литра на 100 км.

Моделът съчетава в себе си част от най-новите технологии на мюнхенци, върху които се съсредоточавам малко повече. Освен настройките Comfort, Sport и Sport +, новият Driving Experience Control позволява и избор на режим Eco Pro, който осигурява допълнителен потенциал за икономия на гориво, пак при всички модели, дори при този с М пакет.

Той прави икономичното шофиране забавно, подпомага водача при този стил на управление на автомобила и по този начин позволява по-голям пробег с едно зареждане на резервоара. Автомобилът е с авангардната 8-степенна автоматична трансмисия на германците, като образцовата ефективност обаче не е за сметка на динамичността. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,7 сек. Зад волана обаче усещането е за отзивчивост и контрол, които направиха BMW това което марката е днес. В това отношение много важна роля игра системата за задвижване на 4 колела на – xDrive. Компанията я развива вече четвърт век. Част от карането ми по автомагистрала Тракия е на дъжд, а поведението на колата е впечатляващо стабилно и управлението е директно и сигурно.

Системата xDrive е най-бързата като действие от този тип и е единствената, система 4х4, която позволява разпределение на мощността между предния и заден мост от 0 до 100%. xDrive се хваща най-добре в завоите. Например, динамичното разпределението на въртящия момент към задните колела коригира тенденциите за недозавиване, които характеризират модели със задвижване на четирите колела.

Системата функционира изцяло на електронен принцип и е способна не само да подобри сцеплението, но и да предотврати възникването на нестабилност. Това е възможно благодарение на реагиращия екстремно бързо електронно управляван многодисков съединител в разпределителната кутия и свързаността му със системата за Динамичен контрол на стабилността (Dynamic Stability Control DSC). За пръв път за анализ на ситуацията на пътя освен оборотите на колелата се взимат под внимание и подаваните от системата данни за завъртането на волана, положението на педала на газта и страничното ускорение, включително и изчисленото на тяхна база положение на автомобила на пътя.

Работата на цялата тази електроника се изразява в едно наистина приятно водене на колата, а това е част от комфорта, който предлага модела. Той се формира още от качествените материали и от множество системи от най-висок клас като навигация и куп други функции под контрола на вездесъщата система iDrive от чиито голям превключвател-мишка избираме режима на движение на колата от Eco до Sport+ при различния ни тип движение в градовете или на бърза магистрала.

Тройката като цяло е един резонен автомобил, с базова цена от около 79 000 лв., който е отлично оборудван, по-компактен. Цената на тестовия автомобил е 117 538 лв., все пак е висша мода.