Начало Тест драйв T-Roc – един възмъжал Голф

T-Roc – един възмъжал Голф

222
0
VW T-Roc
VW T-Roc

В SUV отбора на Фолксваген се включи нов играч. Ако все още не сте го видели по пътищата, може би поне сте видели рекламата по телевизиите. Слоганът на новия T-Roc е „Със самочувствие по рождение” и след теста на колата си мисля, че е рядко точно избран от VW. Това е нов кросоувър, който е по-малък брат на Туарег и Тигуан и дори само техният успех е първата предпоставка за появата му „със самочувствие”. Но Т-Roc e доста по-къс от Тигуан. Дължината му е 4,23 м при 4,49 на по-големия събрат. Ширината е 1,82 м, а височината – 1,57 м. Междуосието пък е 2,59 м, почти като при Голф, върху чиято MQB платформа е изграден. Това впрочем е още един повод за добро самочувствие. Моделът обаче изглежда наистина по-скоро като SUV, отколкото класически хечбек и това е също по-скоро позитив в днешно време.

VW T-Roc

Вътре T-Roc е в крак с новата дигитална ера и може да бъде поръчан с последна генерация Active Info Display (напълно дигитализирани контролни прибори). Най-ново поколение инфотейнмънт системи със сензорен 8-инчов екран също са в гамата, но първо ме впечатлява мястото отпред, което е доста голямо. Леко ориентираната към водача централна конзола създава приятно усещане зад волана. Водачът и спътниците му седят сравнително високо, а дори колега, с височина 1,95 м, не е притеснен и на задните седалки. Обемът на багажника пък е над обичайното ниво за компактен SUV, тъй като побира 445 литра в стандартно състояние и 1290 при сгъване на задните облегалки.

Моделът, който тестваме, е с 2,0-литровия дизелов двигател със 150 к.с. и 340 Нм. Комбиниран е със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител и задвижване на четирите колела 4Motion. Колата като цяло е тиха и ускорява много добре. Усещането е като зад волана на Голф, но съм по-височко. Воланът е лек и прецизен, с много чиста реакция. Колата има стабилно поведение дори и в завои с по-висока скорост, въпреки че предварителната ми нагласа е, че заради височината ще има повече колебания. Возията се променя според избрания режим – Eco, Comfort, Normal, Sport и Individual. Но при всички тях автомобилът е солиден на пътя!

VW T-Roc

Т-Roc се предлага с разширена система за сигурност, в която има почти всичко ново в тази област, като системата Front Assist с функция за аварийно спиране в града и разпознаване на пешеходците, системата за аварийно спиране, предотвратяваща множество сблъсъци, и система за проследяване на пътната маркировка. Като допълнително оборудване се предлагат адаптивен круиз контрол, работещ в интервала от 30 до 210 км/ч, система с камера за разпознаване на пътните знаци, система за смяна на лентата, система за автономно паркиране и др.

Гамата е с 6 двигателя и 3 нива на мощност. Трите бензинови (TSI) и дизелови (TDI) мотора са с идентични мощности от 115 к.с., 150 и 190 к.с. Версиите със 115 к.с. са с механична трансмисия и предно задвижване. При модификациите със 150 к.с. клиентите избират между предно предаване, двойно задвижване (4MOTION) и автоматична трансмисия с два съединителя (7-степенна DSG). Бензиновият двигател със 150 к.с. е оборудван с активно управление на цилиндрите (автоматично изключване на два от цилиндрите в режим на непълно натоварване). Двата двигателя със 190 к.с. се комбинират серийно със 7-степенна DSG и 4MOTION. На нашия пазар цените на модела стартират от 33 895 лева за базовите версии с 16-цолови джанти. Допълнителното индивидуализиране започва с избора на двете по-високи нива на оборудване Design и Sport.

При T-Roc Design се предлагат акценти като например избор между 4 цвята за контрастните елементи по каросерията и декоративните апликации в интериора. При T-Roc Sport акцентът се поставя върху елементи като спортните седалки. И двете изпълнения могат да бъдат поръчани в различни Bi-Color изпълнения. И тези нива на оборудване могат да бъдат надграждани чрез пакет R-Line за екстериора и интериора.