Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тайната на Ред Бул RB19 е скрита за очите

Тайната на Ред Бул RB19 е скрита за очите

5625
0

След потискащата съперниците победа в Бахрейн Ред Бул отново демонстрира сериозно предимство и през този уикенд в Джеда. Люис Хамилтън, а и много други вече отписват сезона. Разговорите са свързани с това дали спечелването на нова титла за „биковете“ ще е много по-лесно или не чак толкова, ако към края на сезона ограниченията за тях в тестовете в тунела и компютрите могат да окажат някакво влияние.

Хамилтън е наистина по-откровен от мнозина. Той директно призна, че Мерцедес реално изостава на 1,5 сек, а Ред Бул не са натисналина 100%

Според Люис екипът от Бракли може да спечели състезание само ако Ред Бул, Ферари и Астън Мартин отпаднат. Седемкратният световен шампион обясни още, че ако през миналата година Мерцедес изоставаха много на правите и затова тук в Джеда бе много тежко за тях, то сега не е така. F1 W14 е бърза на правите, но губи в завоите.

„Особено на изхода задницата на другите се държи далеч по-добре от нашата“, призна британецът.

Хамилтън добави, че когато ясно виждаш, че няма как да спечелиш състезания и титли просто „насочваш енергията си към друга цел. А тя сега е да подкрепиш отбора, за да решите проблема заедно.“

И ако Мерцедес продължават да се колебаят в това дали да сменят концепцията на колата, то експертите се опитват да обяснят откъде идва предимството на Ред Бул

Външно е трудно да се открие с какво RB19 e толкова по-добър от останалите. При Ферари личеше известно подскачане в Бахрейн, както и износване на гумите. Тук те се опитват да решат тези проблеми с нови крила, но и те отново изостават от лидерите. До тях отново най-близо изглежда Астън Мартин. Коментират се отново приликите в оформянето кутиите за радиаторите, но по-добре запознати с темата твърдят, че голямата прилика не е външна, а е скрита за очите и става въпрос за оформянето на пода и каналите на Вентури в него.

Техническият шеф на Астън Мартин Дан Фелоус не просто бе доста години до Ейдриан Нюи, но и още работеше в Милтън Кийнс, когато са били взимани важни решения по проекта за болида по новите правила. Те трябваше да влязат в сила година по-рано, но пандемията промени това. А точно в оформянето на пода и каналите се криела голямата сила и перфектна аеродинамична ефективност на Ред Бул. Причината е, че ако подът работи добре, от него може да се създаде ниво на притискане с точно 3 пъти по-малка загуба на челно съпротивление спрямо създаваща силата от корпуса конфигурация.

Най-грубо пресметнато това означава, че ако с отлично работещ под създавате 1000 кг притискане и губите условно 10 км/ч на правата, то за да създадете същия натиск към пистата с промяна в крилата и корпуса ще загубите 30 км/ч на правата!

Тъй като никой не иска да е толкова бавен, крилата се свалят и променят както става този уикенд. Това обаче води до загубата на притискане и нестабилност в завоите, за които говори Люис Хамилтън. И ако Фелоус следва общата философия на оформяне на каналите, все пак Астън Мартин няма напълно качествата на Ред Бул. Това се видя вчера, тъй като при близка скорост в завоите „биковете“ все пак имат малко предимство на правите.

Затова към чисто аеродинамичните предимства и супер висока ефективност трябва да се прибави и работата на окачването, особено задното. И без скъпите и сложни елементи, които правилата забраниха, то позволява при натиск от въздуха задницата да слезе ниско, но без подът да опира в пистата. Това допълнително сваля челното съпротивление и прави колата супер бърза и с по-малко съпротивление. Астън Мартин ползва задното окачване на Мерцедес, което не е така добро.

В уравнението е и прецизно работещата задвижваща система с пропорционално добавяне на въртящия момент. По-слабите резултати на Ферари от първия ден в Джеда например някои отдават и на по-занижените режими на агрегата след проблемите с издръжливостта.