Шефът на отдела за моторни спортове в BMW Заубер, Марио Тайсен, призна, че му се е струвало, че Ник Хайдфелд прекалено късно е преминал на гуми за мокро в Гран при на Белгия.
Хайдфелд влезе в бокса за гуми за мокро две обиколки преди края на надпреварата на Спа-Франкоршамп, когато вече валеше доста силно. След това само за една обиколка германецът, който се движеше на седма позиция, стана втори.
И въпреки че резултатът донесе нов подиум на BMW Заубер, шефът на тима призна, че в момента на взимането на решението, той не е бил сигурен дали Хайдфелд наистина е трябвало да влиза.
„Вече си мислех, че е прекалено късно” – казва Тайсен. „Но си струваше рискът, тъй като щяхме да спечелим само две точки, а в такива ситуации рисковете са оправдани. И наистина се оказа перфектен ход.”
„Не гледах телевизионния екран в последната обиколка, а само следях позициите, докато той изпреварваше кола след кола.”
Тайсен казва, че е оставил решението за смяната на гумите изцяло на Хайдфелд и на неговия състезателен инженер.
„Нуждаеш се от двама. Трябва ти пилотът, който казва какво чувства и какво според него е по-добро и в края на краищата взема решението.”
„Но след това състезателният инженер разглежда какво правят другите и какви проблеми имат те. Само той може да реши дали е възможно да се компенсират 25 секунди за две обиколки.”