Начало WRC News Танак води в Чили с 4,2 сек пред Сунинен

Танак води в Чили с 4,2 сек пред Сунинен

365
0
От Танак
От Танак; снимка: М-Спорт

От Танак поведе след първия ден на рали Чили след няколко размествания в челото и тежки катастрофи, за щастие приключили без сериозни последствия за екипажите. Теему Сунинен бе втори – на 4,2 сек. Трети се нареди Елфин Еванс, който изостава с 12,7 сек.

Танак сподели, че е постигнал сравнително постоянно представяне въпреки трудностите в началото на ралито.

„Отначало имах затруднения и някои наистина плашещи моменти, но някак успяхме да се справим. По-нататък нещата бяха изчистени откъм драма и остана да пазим гумите, с което според мен се справихме чудесно“, отбеляза Танак

„Следващите отсечки са още по-технични с много твърда повърхност. Това прави избора на гуми особено сложен“, допълни световният шампион за 2019 г.

Сунинен смяташе, че е свършил добра работа, както и че самият той е карал добре в началото на 11-ия кръг от световния рали шампионат за сезон 2023.

„Бях на лимита горе-долу през цялото време. Имаше някои трудни моменти тук-там, но в крайна сметка продължаваме да сме в надпреварата. Колата е истинско удоволствие за каране. Ще ми се да се боря за победата, следващият ден ще е като съвсем ново рали. Отсечките са с много различен профил, а аз все още уча какво е поведението на колата в различни условия, как да управлявам гумите. Последното ще е от особено голямо значение в Чили. Въпреки всичко ще се постарая да натисна“, добави Сунинен.

Еванс от своя страна каза, че сцеплението е било твърде ниско и затова бележките от опознаването са имали особено важна роля в преодоляването на първите шест отсечки. Четвърти в генералното подреждане бе Тиери Нювил, следван от Кале Рованпера, Такамото Кацута и т.н.

Една от най-тежките катастрофи бе на Есапека Лапи. Автомобилът Хюндай на финландеца представляваше страховита гледка, след като се разби още в първата отсечка.

„И двамата с Яне (Ферм, навигаторът му – б.р.) сме добре, което е най-важното. За съжаление обаче ролкейджът ми е повреден и не сме в състояние да продължим в състезанието“, сподели Лапи

„Натиснах спирачките прекалено късно за последния завой на първата отсечката. Опитах се да спася положението. Имаше нещо като чакълен бордюр пред бетон. Мисля, че едната предна гума захапа чакъла и това ни изхвърли в преобръщането. Беше изключително тежка отсечка. Почти през цялото време натисках спирачките по-рано. Нямах нормален ритъм“, обясни още той.