Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Техническият директор на Макларън: Системата на Мерцедес не е в духа на...

Техническият директор на Макларън: Системата на Мерцедес не е в духа на правилата

47
0
Дженсън Бътън

Макларън ще разполагат с доста нови компоненти за Гран при на Китай, сподели техническият директор на тима Пади Лоу. Отборът се надява на сериозна стъпка в представянето си и така да запази предимството си в квалификациите, демонстрирано в първите два старта от Формула 1 за 2012 г. В Уокинг обаче не очаква да е избягал много напред спрямо останалите екипи.

Бих се изненадал, ако основните ни съперници не направят сериозни крачки в същата посока – продължи Лоу. – Битката за развитие е непрекъсната и продължава през целия сезон, особено в топтимовете. Тя вече започна, ние ще вземем участие в нея и да видим дали сме запазили квалификационното си предимство.

Що се отнася до състезателното темпо, то в тази област има още какво да се свърши, призна Лоу:

– Нещата спрямо Ред Бул се обърнаха. Миналия сезон те бяха много силни в квалификациите и печелеха хубавите позиции на грида, докато в надпреварите не бяха толкова по-добри от нас. Нещата опират до управление на гумите – от пилота или от отбора посредством конфигурацията на болида. Именно чрез настройките се опитваме да намерим баланс между квалификационната скорост и тази за състезанието. Има някои индикации, че тазгодишните гуми са по-трудни за работа и това ни поставя пред някои нови предизвикателства. Определено имаме повече работа, а и изискванията на пилотите ни може да се различават.

Според него окупирането на първа редица на стартовата решетка не носи точки, но е незаменимо като морална и емоционална подкрепа за целия екип, защото показва какво е постигнал отборът.

Техническият директор на Макларън сподели също така, че засега тимът му няма да заема конкретна позиция по въпроса със задното крило на Мерцедес. Ред Бул поискаха поредната проверка на системата на тима от Бракли преди Китай, но Лоу и колегите му ще изчакат изясняването на ситуацията преди да коментират подробно. Рос Браун обаче подметна наскоро, че има отбори, използващи обдухвани дифузьори. Лоу е внимателен в отговора си на въпроса дали наистина има такива екипи:

– Всъщност доста зависи от това какво имате предвид под обдухван дифузьор. Такъв компонент никога не е бил дефиниран и съответно никога не е бил забраняван. Важно е това да се отбележи. Миналата година използвахме изпускателната система, за да подпомогнем аеродинамичното представяне. За този сезон възможността за това бе сериозно ограничена чрез промяна на правилата точно за тази система и картите за управление на двигателите. Дали има отбори, генериращи по-добро представяне от пода, включително някои елементи на ауспусите? Отговорът е да. Според мен важи за всички тимове в някаква степен. Но не е екстремно като през 2011 г.

На питането дали подобно тълкуване отговаря на духа на правилата, Пади Лоу заяви, че подобно нещо не съществува, защото правилникът се състои от текстове с конкретно значение.

Ако разгледате например толкова обсъжданата система на Мерцедес, може да водите безкрайни спорове дали работата й посредством DRS-а е в духа на правилата. А определено не е. При подвижното задно крило идеята бе да се оперира с единия елемент, нищо повече – допълни той.