Tesla представи в САЩ отдавна анонсираните бюджетни версии Model Y Standard и Model 3 Standard. Както се очакваше, Model Y е със значително редуцирано оборудване и по-малък пробег.
Шефът на Tesla Илон Мъск отдавна говореше за по-достъпен базов модел на Tesla. От най-новата информация обаче стана ясно, че няма да има нов модел, а само нови версии на съществуващи модели. Сега в САЩ бяха представени новите варианти Tesla Model Y Standard и Model 3 Standard. И двата постигат по-ниската си цена чрез по-скромно оборудване и по-малък пробег.
Цената спада с 5000 долара
Новата версия Standard на Model Y се предлага в САЩ на цени от 39 990 долара. Това е с 5000 долара по-евтино от досегашния базов Model Y, който сега се нарича RWD Premium.
По-малка батерия, по-слаб двигател
Като пробег за новия Model Y Standard се посочват 321 мили (517 км) според американския стандарт EPA. Версията Premium достига 357 мили (575 км). Времето за ускоряване на Standard от 0 до 60 мили/ч е 6,8 секунди, което е с 1,4 секунди повече от това на Premium. Максималната скорост и в двата случая е 125 мили/ч (201 км/ч). Батерията на Standard е малко по-малка (69,5 kWh, с един модул по-малко), а електромоторът е малко по-слаб. (Tesla не дава по-подробна информация за задвижването.) Максималната мощност на зареждане спада от 250 на 225 kW.
По-семпла визия
Външно новата версия Standard се отличава от събратята си с липсата на непрекъсната светлинна лента отпред. Задните светлини са опростени – също без непрекъсната лента, – с което е съобразен и капакът на багажника. Нова и с по-плосък дизайн е и предната престилка. Любителите на ярките цветове ще останат разочаровани от Standard: офертите са само сиво, бяло или черно. Последните две дори са срещу допълнително заплащане. Интериорът е винаги в черно. Пакетът Full Self Driving (FSD) се предлага, както и при всички други варианти, срещу допълнително заплащане от 8000 долара.
По-бедно оборудване
За да се постигне по-ниска базова цена, са направени икономии предимно в оборудването. Премахнати са радиото, електрически регулиращата се кормилна колона, функцията Autosteer, дисплеят и отоплението на седалките за пътниците на задните места, адаптивните фарове, както и функцията за сгъване на страничните огледала. Към това се добавят тапицерия от плат и кожа вместо чиста кожа, опростено осветление на салона, само механично сгъваеми задни седалки, по-просто оформена централна конзола и стандартни амортисьори за окачването. При Standard размерът на джантите е намален на 18 цола. Панорамният стъклен покрив остава, но във версията Standard е покрит отвътре с непрекъсната тапицерия. Според Tesla това решение е било по-евтино от разработването на твърд метален покрив. Защо тогава просто не са оставили стъкления покрив видим – не е ясно.
Европейските спецификации все още не са известни
В бъдеще Model Y Standard ще се произвежда и в германския завод на Tesla в Грюнхайде. Очаква се тези дни Tesla да съобщи с какво оборудване и на каква цена ще се предлага версията Standard в Германия. В момента най-евтиният Model Y се продава там срещу не по-малко от 44 990 евро.
Накратко: Илон Мъск отдавна обещаваше действително евтина Tesla. Сега Model Y и Model 3 се предлагат в нова базова версия Standard. За електрическия SUV това означава по-малка батерия, по-ниска мощност, по-къс пробег и доста по-бедно оборудване. В САЩ пакетът за икономии води до намаление на базовата цена с 5000 долара. Остава да се види дали за Европа ще има съответно намаление с 5000 евро.



















