Пилотите на Хюндай Тиери Нювил и Норберт Михелиц ще разменят своите автомобили по време на специално събитие. То ще се проведе на пистата Золдер по време на четвъртия кръг от сезон 2022 в световната електрическа купа FIA ETCR.
Вълнуващата демонстрация в съботния следобед na 9 юли ще събере за първи път автомобилите Хюндай Veloster N ETCR и Хюндай i20 N Rally1. Това са настоящите претенденти на Хюндай Моторспорт за ETCR и WRC. Рали звездата Тиери Нювил и световният шампион в WTCR за 2019 г. Норберт Михелиц за първи път ще направят размяна на своите автомобили. Всеки от тях ще влезе в ролята на учител на другия и ще го напътства в тънкостите на управлението на неговия автомобил в серия от демонстрационни обиколки на 4.010-километровата писта.
You won’t want to miss this! 👀
🔁 Rally meets circuit, hybrid meets electric! 🔋 @thierryneuville & @michelisz will swap Hyundai Motorsport machines at @circuitzolder! 🙌#HMSGOfficial #GameOn #HyundaiN #Hyundai #WRC #FIAETCR #NeverJustDrive #ETCR #WRCLive #hybrid pic.twitter.com/xH0jLkANrS
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) June 21, 2022
Автомобилите и пилотите на Хюндай са записали победи в своите дисциплини. В момента Нювил е на второ място в класирането по точки в световния рали шампионат (WRC). Междувременно отборът в ETCR започна състезателния си сезон с полпозишън и победа в състезанието FR по улиците на френския град По. Последният успех на Михелиц бе в полуфиналния кръг. След три кръга от сезон 2022 отборът има общо пет победи в състезанията до момента.
За белгийските фенове, посещението на Нювил и автомобила i 20 N Rally1 е подготовка за рали Ипр. То ще се проведе през август. Тогава той и неговият навигатор Мартин Видеге ще се опитат да защитят победата в домашния кръг, която постигнаха през 2021 г. Междувременно посещението на FIA ETCR в Белгия, където ще се проведе четвъртият кръг за сезона. Това е първото събитие на изцяло електрическа състезателна серия на ФИА в страната. Категорията продължава да се развива след първия си състезателен сезон през миналата година.
„Електрическата енергия в състезанията е нов, но изключително важен стълб в работата ни в Хюндай Моторспорт. В Золдер ще демонстрираме заедно моделите Hyundai i20 N Rally1 и Hyundai Veloster N ETCR. Въпреки че и двата автомобила имат сходни елементи на електрическо задвижване, те са много различни. Това е не само защото са изправени пред много различни предизвикателства в състезанията, но поради начина, по който се използва електрическата технология в тях. Хибридният автомобил в WRC има двигател с вътрешно горене, докато автомобилът ETCR се захранва единствено с електричество“, сподели директорът на Хюндай Моторспорт Жулиен Монсо.
„Ще бъде много интересно да чуем коментарите на Тиери и Норби след смяната на техните автомобили. Двата проекта с електрическо задвижване и са създадени от Хюндай Моторспорт. Те също така показват обхвата на експертните познания, които развиваме чрез нашите проекти. Това са познания, които се споделят с по-широката мрежа за научноизследователска и развойна дейност. Те трябва да помогнат за разработването на следващото поколение електрически шосейни автомобили за Хюндай.“
„Смяната на автомобили в Золдер ще бъде много забавна както за мен и Норби, така и за зрителите на уикенда на FIA ETCR. Управлението на автомобили от други серии и дисциплини в състезанията е доста интересно. Винаги можете да научите много от пилотите. Автомоблът Hyundai Veloster N ETCR би трябвало да е много интересен. Той разполага с електрическа мощност от 500 kW. Това е пет пъти повече от хибрида в моя автомобил. Също така е мощен, но и много по-тежък. Нямам търпение да разбера как ще ускорява и как ще се държи на пистата. Разбира се, ще бъде забавно да кача Норби в автомобила от WRC“, сподели Нювил.
„Toва ще бъде съвсем различно преживяване както за мен, така и за него. Ще е хубаво да доведа някой нов човек в „моя офис“ и да видя реакцията му към най-новата генерация WRC автомобили, докато правим шоу за белгийските фенове“,
„Шофирането на Хюндай i20 N Rally1 ще бъде много интересно преживяване. WRC автомобилите винаги изглеждат впечатляващо. Новите версии за 2022 г. не правят изключение. Надявам се Тиери да ми даде някои съвети, за да извлека най-доброто от автомобила. Надявам се двамата да се забавляваме и да направим шоу за всички. Участието ми във FIA ETCR тази година е първият ми състезателен сезон с електрическо задвижване. Смяната на колата ще бъде първото ми участие с хибриден автомобил в моторните спортове“. каза Михелиц.
„Ще бъде наистина интересно да видим как ще се чувствам с допълнителния тласък, особено с оглед на хибридната система. В близко бъдеще тя може да бъде използвана и в автомобилите от клас TCR. Може би ще се промъкна с допълнителни тестове, за да си осигуря преднина! Тиери е страхотен пилот. Той е звезда във WRC, но преди време е печелил и в TCR. Сигурен съм че веднага ще се почувства като у дома си в Hyundai Veloster N ETCR. Нямам търпение да видя какво мисли за електрическата кола.“