Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава спечели титлата в премиерния клас на WEC. Японският производител окупира първите две позиции в състезанието „8 часа на Бахрейн’ и стана шампион за четвърта поредна година.
Буеми, Хартли и Хиракава финишираха на втора позиция в 8-часовата надпревара на пистата Сахир. Пред тях завърши Тойота №7 с екипаж Майк Конуей/Хосе Мария Лопес/Камуи Кобаяши. Последното място на подиума бе заето от Алпин №36, каран от Никола Лапиер/Матю Ваксивиер и Андре Неграо.
WORLD CHAMPIONS! 🏆@Sebastien_buemi, @BrendonHartley and @ryohirakawa are the 2022 FIA World Endurance Championship Hypercar drivers World Champions.#WEC #8HBahrain #Toyota @TGR_WEC pic.twitter.com/XUKMRFREg4
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 12, 2022
Борбата между Тойота №8 и Алпин №36 бе изключително оспорвана през целия сезон 2022 в WEC. Японците спечелиха надпреварите в Льо Ман и Фуджи, а френските им съперници- в Себринг и Монца. Така разликата между двата екипа бе само една точка преди идването в Бахрейн.
Тойота диктуваше събитията по време на цялото 8-часово състезание в Бахрейн. Първоначално автомобил №8 поведе за около три часа. След това бе получена инструкция от бокса двете машини да разменят местата си. В крайна сметка Тойота записа трета двойна победа от общо 6 старта за тазгодишната кампания.
Kamui Kobayashi, Mike Conway and Jose-Maria Lopez won the BAPCO 8 Hours of Bahrain. Trio took their second win of the season following a faultless display ahead of No.8 Toyota GR010 Hybrid.#WEC #8HBahrain @TGR_WEC pic.twitter.com/S61GqlCrMg
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 13, 2022
Алпин имаха проблеми още в квалификацията за последния кръг за сезон в WEC. Прототипът на французите, който не е според сегашните правила на премиерния клас, даде пето време в квалификациите на пистата Сахир. Моделът А480 потегли от последна позиция в класа на хиперавтомобилите и дори изоставаше от двете машини на Пежо.
В крайна сметка Алпин №36 отново се качи на подиума благодарение на проблемите на своите френски съперници.
От Пежо показаха добра скорост на пистата Сахир, но отново имаха проблеми с надеждността на новия им хиперавтомобил 9Х8. Единствено автомобил №94 с екипаж Лоик Дювал/Густаво Менезес/Нико Мюлер успя да види карирания флаг, макар и затворен с 6 обиколки от Тойота.
В крайното класиране Тойота №7 завърши на първа позиция с актив от 149 точки. Втори са Алпин със 144 точки, следвани от Тойота №8 със 133 т. Макар да разполагаха с остарял прототип, който на практика не е френско производство, Алпин успя да радели двете машини на Тойота. На четвърта позиция е Гликенхаус №708 с екипаж Оливие Пла/Ромейн Дюма/Пипо Дерани/Райън Брискоу. Американецът се включи само в Себринг на мястото на Дерани, след което бе зад волана на Гликенхаус №709, който участва само в 24-те часа на Льо Ман. Гликенхаус пропусна последните два старта от сезон 2022 във Фуджи и в Бахрейн заради финансови причини.
2022 FIA WEC Vice-Champion. What an incredible season we had. Massive congrats to the team for what they’ve done this year, what an incredible journey together. Congratulations Toyota for the title. And see you soon for another chapter.#AlpineEnduranceTeam #8hBahrain pic.twitter.com/vpT2qmAfP2
— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) November 12, 2022
Our fifth @FIAWEC world title double from 10 years of competition!🏆🏆
This one is for EVERY member of our incredible team 👏#ToyotaGAZOORacing #GoHyper #WEC #8HBahrain pic.twitter.com/bATYHHbg9z
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) November 12, 2022
Jota грабна титлата в клас LMP2
Британският екип бе най-постоянен от началото на сезона в LMP2 и заслужено си тръгна от Бахрейн с титлата, макар да завърши на трета позиция в самата надпревара. Победител в шампионата страна прототип №36 с екипаж Антонио Феликс да Коща/Роберто Гонзалес/Уил Стивънс. Самата надпревара бе спечелена от прототип №31 на WRT с екипаж Рене Раст/Шон Гелаел/Робин Фрайнс. Второ място бе заето от Oreca 07 №23 каран от Алекс Лин/Джош Пиърсън/Оливър Джарвис.