Тойота бе първият екип, който направи първото официално представяне за 2006-та на 14 януари. Гигантът избра за място на провеждането му новия си супермодерен завод във Валансиен, Франция.
Майк Гаскойн, техническият директор на екипа, разясни пред поканените гости и журналисти няколко неща, като първото бе интеграцията на новия двигателV8, който е по-къс и по-тежък от предишния, променя напълно всичко, независимо, че колата е еволюция на тези от последните години: „Скоростната кутия е принципно същата, но за сметка на двигателя е с по-лека и по-устойчива конструкция. Задното окачване е напълно ново, предното също, но все пак вече го познавате от края на миналата година. Отзад имахме проблеми и заменихме ротационните амортисьори (каквито имаше само във Ферари) с класически надлъжни. Цялата конструкция е нова и по-ефективна. Заедно с Бриджстоун продължаваме да усъвършенстваме елементите и ще имаме още едно осъвременяване преди излизането на колата в Бахрейн, но геометрията повече няма да се променя. По-късият двигател ни позволи да направим нов по-дълъг кокпит, самият мотор изисква по-малки радиатори и подобрихме и страничния профил. По-малкият брой ауспуси ни позволи по-добре да оформим задната част.”
В типичния стил на компанията никой не обеща суперпостижения, но целта е ясна – да се спечели поне една победа през годината.
Технически данни TF 106
Монокок шаси моделиран карбон с конструкция на нишките пчелна пита
Резервоар ATL защитена мека клетка
Окачване отпред и отзад с двойно носачи от карбон и торсионни щанги
Амортисьори Пенске
Спирачна система Брембо
Спирачни елементи Хитко – карбон/карбон
Електроника Манети Марели/Тойота
Трансмисия 7-степенна плюс задна, Х трак, подредена с електроннохидравлично превключване
База 3090 мм
Дължина 4530 мм
Височина 950 мм
Ширина 1800 мм
Тегло 600 кг с пилота и камерата
Двигател RVX-06
Цилиндри 8
Обем 2398 куб.см.
Мощност над 740 к.с.
Режим над 19 000 оборота
Клапани пневматични
Дросел хидравличен
Запалване Денсо
Гориво Есо
Масло Есо