Тойота може да се завърне в F1 в близко бъдеще. Това твърди racingnews365, цитирайки сайта Formula.hu. Според информацията, японският производител може да започне партньорство с Хаас. Очаква се то да бъде по подобие на това, което имаха Заубер и Алфа Ромео през последните години.
Big news! RacingNews365 understands that Toyota plans to return to F1! #F1 https://t.co/lmVA2hsvr1
— RacingNews365.com (@Racingnews365c) July 9, 2024
Съобщава се също така, че от 2025 г. нататък Тойота може да си партнира с Хаас в производството на части за автомобили. Очаква се Далара също да участва. Италианската компания е основен партньор на Хаас и помага за разработването на шасито на американския отбор. Според унгарски уебсайт за F1, вече има база за евентуално партньорство между Хаас и Тойота
Тойота няма планове да доставя двигатели след влизането на новите технически правила. По-скоро японците могат да работят с тима в други сфери, включително шаситата за 2026 г.
Част от този план ще бъде използването на аеродинамичния тунел на Тойота в Кьолн. Той продължава да бъде един от най-модерните в света на моторните спортове. Допреди няколко месеца съоръжението се използваше от тима на Макларън.
В момента тунела на Тойота се използва от Андрети. Американският екип все още се надява да си осигури място на стартовата решетка от 2026 г. нататък. По-рано тази година Андрети откри чисто нова база в Силвърстоун и започна наемането на технически персонал. Наскоро американците привлякоха доскорошният главен технически директор на F1 Пат Саймъндс.
Според Formula.hu Тойота планира да спонсорира и други от F1. Чрез партньорството с американския отбор марката се надява да се завърне като заводски отбор. Като се има предвид евентуалното партньорство, не е изключено в близко бъдеще японците да обмислят и създаването на собствен двигател. Макар да очаква Ауди и Форд през сезон 2026, F1 несъмнено се надява на завръщането на производител от ранга на Тойота.
Повторното участие на Тойота би било огромен стимул за F1. Това би дало тласък на развитието на F1 в Япония и би потвърдило глобалната подкрепа, която F1 получава в наши дни. Но до момента няма нищо обявено. Първо Хаас и Тойота трябва да постигнат окончателно споразумение, за да се уверят, че завръщането на японския производител ще бъде официално.
Тойота участва в F1 в периода 2002-2009 г. Японският производител имаше голям заводски отбор и произвеждаше собствени двигатели. За нещастие, марката не постигна сериозни успехи в световния шампионат, въпреки огромните инвестиции, които вложи. Марката не постигна нито една победа и се качи няколко пъти на подиума. В края на 2009 Тойота изтегли участието си от Формула 1 и насочи усилията си към други шампионати
Това не е първият слух за завръщане на Тойота в F1. В края на миналата година се появи информация, че японците могат да наследят програмата на Ауди. Германският производител обаче отново потвърди ангажимента си към Формула 1 и придоби изцяло тима на Заубер.
В момента Тойота има заводски програми в WRC и WEC. И двата шампионата се използват хибридни задвижващи системи. По-рано тази година марката спечели 6-те часа на Имола. В Льо Ман японците останаха втори и отново бяха победени от Ферари.
‼️Exclusive: Will Toyota return to F1? I am hearing that they are in advanced talks with Haas about a serious alliance! Details are on @Formula_pont_hu 👇https://t.co/oTLaGs6MPS#bestfollowers #FormulaHUPOdcast #Toyota #F1 #Haas #Formula1 pic.twitter.com/xO2xsBwpw1
— Sándor Mészáros (@mesandor) July 9, 2024