Тойота записа убедителна двойна победа в „1000 мили на Себринг.“ Японският производител започна по впечатляващ начин защитата на титлите си от 2022 г. след като спечели състезанието във Флорида. Тойота нямаше никаква реална конкуренция през цялата състезателна дистанция и записа двоен успех в класа на хиперавтомобилите. Първото място бе заето от Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Хосе Мария Лопес/Майк Конуей, а второто от действащите световни шампиони Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли. Последното място на подиума бе заето от Ферари AF Corse №50, карано от Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен.
TOYOTA #7 WIN IN SEBRING! @TGR_WEC
#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/Wyo76nxAKT— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 18, 2023
Себринг прие откриващия кръг от сезон 2023 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Емблематичното американско трасе е с дължина малко повече от 6 км и бе домакин на първия старт в новата ера на шампионата
This is where history will be written today. Let’s have a closer look at @sebringraceway .#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/sqUjVruubf
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
Ферари AF Corse №50 поведе след летящия старт на Себринг. Италианският екип спечели първата квалификация за сезон 2023 и даде сериозна заявка за местата на подиума. На второ и трето място бяха двете машини на Тойота, следвани от Ферари AF Corse №51 Кадилак №2 и Порше Пенске с номера 5 и 6. Зад тях бяха Гликенхаус №708, Пежо №93 и Floyd Vanwall №4.
The new dawn of WEC has risen! 2023 blast off! #WEC #1000MSebring @ROLEX pic.twitter.com/oKjZuJ7DLq
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
Драмите в „1000 мили на Себринг“ започнаха още в загряващата обиколка. Тогава Пежо №94 с екипаж Лоик Дювал/Густаво Менезес/Нико Мюлер получи технически проблем и прекара няколко часа в бокса. Следователно единият прототип на французите отпадна от борбата за челни позиции още преди същинския старт на надпреварата.
We’re racing at Sebring International Raceway!
A mechanical problem saw a short stop for Car #94 but Loïc is already back out on track.
Watch LIVE onboards here: https://t.co/NtTdwUc8Do pic.twitter.com/LU3tSwprMV
— Peugeot Sport (@peugeotsport) March 17, 2023
Тойота зададе темпото след първите два часа от надпреварата на Себринг. Японският производител успя да прескочи единия автомобил на Ферари след период на кола за сигурност. В по-задната част на класирането Пежо, Гликенхаус и Порше Пенске се сблъскаха с проблеми.
HYPERCAR | @TGR_WEC run 1-2 after two hours of racing as @Sebastien_buemi in the #8 Hypercar, leads the #7 sister car.#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/kRPKbgoHkc
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
С напредване на състезанието имаше жълт флаг по цялото трасе заради сблъсък между единия хиперавтомобил на Пежо с този на Floyd Vanwall. Това доведе до забавяне на темпото и ликвидиране на част на аванса на Тойота
The #93 @peugeotsport and @Vanwall_Racing clash in T17.#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/WGJWLYZ805
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
Във втората половина на състезанието в Себринг имаше вълнуваща битка между Порше Пенске №6 и Ферари AF Corse №50. Двата хиперавтомобила се бореха със зъби и нокти за последното място на подиума. Същевременно Тойота продължаваше да увеличава аванса си начело.
Porsche vs Ferrari. Hypercar edition. Yes, it has started.#WEC #1000MSebring @FerrariHypercar @PorscheRaces pic.twitter.com/u5EfS23Dco
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
2 часа преди края на надпреварата Ферари AF Corse №51, карано от Алесандро Пиер Гуиди, спря за кратко в зоната за сигурност заради спукана гума. Италианецът имаше контакт с автомобил на Ферари от клас GTE Am и Порше №56 на Project 1.
#51 @FerrariHypercar in trouble. 🛞#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/TnfwEpzHhP
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
В заключителната фаза от „1000 мили на Себринг“, Тойота №7 излезе начело след бавен бокс на другия автомобил. В крайна сметка японският производител записа убедителен двоен успех в първия старт за тазгодишната кампания в WEC. На практика машините на Тойота нямаха никаква сериозна конкуренция от страна на някои от другите екипи. Третото място на подиума бе заето от Ферари AF Corse №50. Италианският екип успя да се качи на почетната стълбичка след като се върна в премиерния клас на състезанията за издръжливост след повече от 45-годишна пауза.
🎉 𝗣𝟯 🏆
#️⃣5️⃣0️⃣ races to a debut podium finish on our return to the top level of endurance racing at #1000MSebring 🇺🇸 #FerrariHypercar #Ferrari499P #WEC pic.twitter.com/4R4NrD7I5L
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) March 18, 2023
Четвъртото място класа на хиперавтомобилите бе заето от Кадилак №2 с екипаж Ърл Бамбър/Алекс Лин/Ричард Уестбрук. Американският производител също записа първия си старт в най-високото ниво на световния шампионат за издръжливост. Петото място бе заето от Порше Пенске №5, карано от Михаел Кристенсен/Дейн Камерън/Фредерик Маковецки, следвано от Порше Пенске №6 с екипаж Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Седмата позиция бе за Ферари AF Corse №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо. Осмото място пък бе за Floyd Vanwall и пилотите Естебан Гериери/Том Дилман/Жак Вилньов. Последният класиран хиперавтомобил бе Пежо №93 с екипаж Жан-Ерик Верн/ Пол ди Реста/Микел Йенсен. Тримата финишираха с изоставане от 26 тура спрямо двете машини на Тойота.
HYPERCAR | @TGR_WEC take a comfortable 1-2 at the 1000 Miles of Sebring, the opening round of the 2023 FIA World Endurance Championship.
Full Hypercar race results 👇 #WEC #1000MSebring pic.twitter.com/oW0FfAueIo
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 18, 2023
Jota триумфира в клас LMP2. Британският екип спечели състезанието в Себринг с прототип №47 с екипаж Давид Бекман/Уил Стивънс/Йе Ифей. Второто място бе зает от Унайтед Аутоспортс №22 с пилоти Фелипе Албабукерке/Филип Хенсън/Фредерик Любин. Последното място на подиума в клас LMP2 на Себринг бе заето от Према №63 с екипаж Мирко Бортолоти/Данил Квят/Дориан Пин.
LMP2 | @JotaSport win LMP2 with its #48 car as Yifei Ye, Will Stevens and David Beckmann control final half of the race.
Full LMP2 race results 👇 pic.twitter.com/mCrQh5JuIO
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 18, 2023
Корвет триумфира в категорията GTE Am
Корвет №33 успя да спечели първия кръг от сезон 2023 в клас GTE Am. Американският автомобил успя да триумфира на родна земя с екипаж Бен Кийтинг/Ники Катсбърг/Николас Варон. Второто място бе заето от Порше №77, подготвено от Демпси-Протон Рейсинг с екипаж Микел Педерсен/Кристиан Рид/Жулиен Андлауер. Последното място на подиума бе зает от Kessel Racing Ферари №57, карано от Даниел Сера/Такеши Кимура/Скот Хъфакър.
LMGTE Am | #33 @CorvetteRacing takes first LMGTE Am win of 2023 as Nicolas Varrone, Ben Keating and Nicky Catsburg hold off challenges from Aston Martin, Ferrari and Porsche.
Full LMGTE Am results 👇 pic.twitter.com/PKJ7rnajr2
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 18, 2023