Начало Други Тойота записа убедителна двойна победа в „1000 мили на Себринг“

Тойота записа убедителна двойна победа в „1000 мили на Себринг“

211
0
Тойота №7 и Тойота №8
снимка, Тойота

Тойота записа убедителна двойна победа в „1000 мили на Себринг.“ Японският производител започна по впечатляващ начин защитата на титлите си от 2022 г. след като спечели състезанието във Флорида. Тойота нямаше никаква реална конкуренция през цялата състезателна дистанция и записа двоен успех в класа на хиперавтомобилите. Първото място бе заето от Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Хосе Мария Лопес/Майк Конуей, а второто от действащите световни шампиони Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли. Последното място на подиума бе заето от Ферари AF Corse №50, карано от Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен.

Себринг прие откриващия кръг от сезон 2023 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Емблематичното американско трасе е с дължина малко повече от 6 км и бе домакин на първия старт в новата ера на шампионата

Ферари AF Corse №50 поведе след летящия старт на Себринг. Италианският екип спечели първата квалификация за сезон 2023 и даде сериозна заявка за местата на подиума. На второ и трето място бяха двете машини на Тойота, следвани от Ферари AF Corse №51 Кадилак №2 и Порше Пенске с номера 5 и 6. Зад тях бяха Гликенхаус №708, Пежо №93 и Floyd Vanwall №4.

Драмите в „1000 мили на Себринг“ започнаха още в загряващата обиколка. Тогава Пежо №94 с екипаж Лоик Дювал/Густаво Менезес/Нико Мюлер получи технически проблем и прекара няколко часа в бокса. Следователно единият прототип на французите отпадна от борбата за челни позиции още преди същинския старт на надпреварата.

Тойота зададе темпото след първите два часа от надпреварата на Себринг. Японският производител успя да прескочи единия автомобил на Ферари след период на кола за сигурност. В по-задната част на класирането Пежо, Гликенхаус и Порше Пенске се сблъскаха с проблеми.

С напредване на състезанието имаше жълт флаг по цялото трасе заради сблъсък между единия хиперавтомобил на Пежо с този на Floyd Vanwall. Това доведе до забавяне на темпото и ликвидиране на част на аванса на Тойота

Във втората половина на състезанието в Себринг имаше вълнуваща битка между Порше Пенске №6 и Ферари AF Corse №50. Двата хиперавтомобила се бореха със зъби и нокти за последното място на подиума. Същевременно Тойота продължаваше да увеличава аванса си начело.

2 часа преди края на надпреварата Ферари AF Corse №51, карано от Алесандро Пиер Гуиди, спря за кратко в зоната за сигурност заради спукана гума. Италианецът имаше контакт с автомобил на Ферари от клас GTE Am и Порше №56 на Project 1.

В заключителната фаза от „1000 мили на Себринг“, Тойота №7 излезе начело след бавен бокс на другия автомобил. В крайна сметка японският производител записа убедителен двоен успех в първия старт за тазгодишната кампания в WEC. На практика машините на Тойота нямаха никаква сериозна конкуренция от страна на някои от другите екипи. Третото място на подиума бе заето от Ферари AF Corse №50. Италианският екип успя да се качи на почетната стълбичка след като се върна в премиерния клас на състезанията за издръжливост след повече от 45-годишна пауза.

Четвъртото място класа на хиперавтомобилите бе заето от Кадилак №2 с екипаж Ърл Бамбър/Алекс Лин/Ричард Уестбрук. Американският производител също записа първия си старт в най-високото ниво на световния шампионат за издръжливост. Петото място бе заето от Порше Пенске №5, карано от Михаел Кристенсен/Дейн Камерън/Фредерик Маковецки, следвано от Порше Пенске №6 с екипаж Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Седмата позиция бе за Ферари AF Corse №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо. Осмото място пък бе за Floyd Vanwall и пилотите Естебан Гериери/Том Дилман/Жак Вилньов. Последният класиран хиперавтомобил бе Пежо №93 с екипаж Жан-Ерик Верн/ Пол ди Реста/Микел Йенсен. Тримата финишираха с изоставане от 26 тура спрямо двете машини на Тойота.

Jota триумфира в клас LMP2. Британският екип спечели състезанието в Себринг с прототип №47 с екипаж Давид Бекман/Уил Стивънс/Йе Ифей. Второто място бе зает от Унайтед Аутоспортс №22 с пилоти Фелипе Албабукерке/Филип Хенсън/Фредерик Любин. Последното място на подиума в клас LMP2 на Себринг бе заето от Према №63 с екипаж Мирко Бортолоти/Данил Квят/Дориан Пин.

Корвет триумфира в категорията GTE Am

Корвет №33 успя да спечели първия кръг от сезон 2023 в клас GTE Am. Американският автомобил успя да триумфира на родна земя с екипаж Бен Кийтинг/Ники Катсбърг/Николас Варон. Второто място бе заето от Порше №77, подготвено от Демпси-Протон Рейсинг с екипаж Микел Педерсен/Кристиан Рид/Жулиен Андлауер. Последното място на подиума бе зает от Kessel Racing Ферари №57, карано от Даниел Сера/Такеши Кимура/Скот Хъфакър.