Начало Други Тойота записа убедителна двойна победа в 6-те часа на Фуджи

Тойота записа убедителна двойна победа в 6-те часа на Фуджи

220
0
Тойота №7 и Тойота №8
снимка, Тойота

Тойота записа убедителна двойна победа в 6-те часа на Фуджи. Домашната надпревара за японския производител е пети кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Победител в надпреварата на японското трасе стана Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли. Второто място бе заето от Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей и Хосе Мария Лопес. Последното място на подиума във Фуджи бе заето от Алпин №36 с екипаж Никола Лапиер/Матю Ваксивиер/Андре Неграо.

Днес двата хиперавтoмобила на Тойота бяха в собствена лига и в нито един момент не бяха притеснени от Алпин и Пежо. Автомобил №7 поведе след летящия старт на 6-те часа на Фуджи. Това бе първо състезание на 4.563-километровото трасе край град Ояма от близо три години. През 2020 и 2021 г. състезанието бе отменено заради пандемията от коронавирус.

Зад двата автомобила на японците се движеха Алпин и Пежо. След първите 90 минути Тойота №8 пое лидерството и започна да отваря сериозна разлика пред №7. Състезанието на Фуджи мина без абсолютно никакви тежки инциденти или коли за сигурност. Времето бе слънчево и нетипично горещо за това време от годината.


В крайна сметка Тойота №8 записа втори успех от началото на сезон 2022 в WEC след този в 24-те часа на Льо Ман. Второто място бе за вторият хиперавтомобил на японците №7. Последното място бе заето от Алпин. Френският отбор в нито един момент не притесни машините на Тойота и завърши с две обиколки изоставане.

Последните две позиции в класа на хиперавтомобилите бяха заети от Пежо №93 и №84. Прототипът 9Х8 имаше добра скорост и се бореше с Алпин преди да бъде споходен от технически проблеми. Автомобил №94 с екипаж Лоик Дювал/Густаво Менезес/Джеймс Роситър временно заемаше третото място преди да загуби 20 минути в бокса заради теч на масло.

Другият хиперавтомобил с №94 каран от Жан-Ерик Верн/Микел Йенсен/ Пол ди Реста имаше по-малко проблеми и прекара седем минути в бокса по време на четвъртия час от състезанието на Фуджи. В крайна сметка тримата финишираха на седем обиколки зад двете машини на Тойота.

Междувременно отборът на Гликенхаус не взе участие в 6-те часа на Фуджи поради финансови и логистични причини.

В клас LMP2 спечели прототип №31 на отбора на WRT с екипаж Робин Фрайнс/Шон Гелаел/Дрис Вантор. Втората позиция бе заета от прототип на Jota №28, пилотиран от Роберто Гонзалес/Антонио Феликс да Коща/Уил Стивънс. На трета позиция финишира Jota №28 на Ед Джоунс/Оливър Расмусен/Джонатан Абърдейн.

Доминация на Ферари в GTE Pro

Ферари окупира първите позиции на пистата Фуджи в клас GTE Pro. Победата бе спечелена от автомобил на AF Corse №51 с екипаж Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо, докато зад тях бе Ферари №52 карано от Мигел Молина/Антонио Фуоко. Последното място на подиума в GTE Pro бе заето от Порше №92 на Михаел Кристенсен/Кевин Естре.

В GTE Am спечели TF Sport Астън Мартин №33 с екипаж Бен Кийтинг/Енрике Чавес/Марко Сьоренсен. На втора позиция завърши розовото Ферари №85 на Рахел Фрей/Мишел Гатинг/Сара Бови. Последното място на почетната стълбичка на Фуджи бе за Астън Мартин №777 на D’Station Racing с екипаж Сатоши Хошино/Томонобу Фуджи/Чарлз Фаг.