Екипът на Ферари отбеляза сериозен прогрес през последните месеци, а представянето през последните състезания бе особено окуражаващо за целия тим. Работата никак не е лесна, тъй като понастоящем в Маранело се изпълняват едновременно три проекта – този по развитието на настоящия болид F2012, вече е започнала работата по автомобила за следващия сезон (обща конфигурация и отделни механични компоненти), както и за 2014 г., когато правилата ще се изменят значително.
За момента обаче основният фокус е върху настоящия шампионат. Главният конструктор на Ферари Никола Томбазис обяснява, че подобрението в представянето на тима се дължи преди всичко на постоянната работа на целия екип.
– На практика сменихме по-голямата част от колата. Работихме по всички слаби места, които открихме още по време на първите тестове. Конфигурацията на изпускателната система в Монреал бе нещо като братовчед на тази от Херес. Тази в предсезонните тренировки бе може би по-сложна – с нея имахме грижи като стабилност и поведение. Изглеждаше обещаваща, но на практика не правеше колата по-бърза, нито пък караше пилотите да се чувстват по-добре в завоите. Наложи се да изоставим системата. От края на февруари до май се съсредоточихме върху други слабости на автомобила, които не бяха малко. Така стигнахме до първата голяма стъпка с болида – тя бе в Испания, където изпускателната система бе конвенционална, но за сметка на това почти всичко останало бе ревизирано: предно и задно крило, дифузьор и т.н. Тоест бяхме преобразили колата си почти изцяло от аеродинамична гледна точка. Междувременно работата по изпускателната система продължи, като търсехме по-здраво решение и имахме такова за Канада – обяснява Томбазис в деветото издание на Ферари Нюз.
В момента в Скудерията са доволни от достигнатата позиция, като се има предвид откъде тръгнаха.
– Но не сме напълно щастливи, тъй като все още не сме в състояние да доминираме в състезание, а това е целта ни – добавя конструкторът. – Затова работата ще продължи до края на сезона, за да развиваме колата непрекъснато. Още във Валенсия идват следващите новости – там ще изпробваме различни неща за предното крило, пода, ново решение за изпускателната система. След това ще има подобрения по задното крило и т.н. Подобрението на максималната скорост пък стана по-сложно заради наличието на системата DRS. Вече не може да увеличиш скоростта само с различна конфигурация на крилото – трябва да работиш и по нея, както и по останалата част от автомобила.
И в Маранело са изследвали двойния DRS на Мерцедес, като в крайна сметка са решили, че той няма да им донесе достатъчно предимство на писта, за да го прилагат:
– Анализирахме и разгледахме решението. Първоначално имаше известни съмнения – не казвам, че конструкцията бе нелегална, а по-скоро, че бе в сива област на правилата. Но дизайнът е много умен. Изпробвали сме подобни решения. Открихме, че плюсовете и минусите на системата са горе-долу равни и тя не е приоритет за нас.