Топло и слънчево време почти без шанс за валежи очаква отборите от Формула 1 този уикенд на пистата Силвърстоун
Гран при на Великобритания, десети кръг от сезон 2021 във Формула 1, ще се проведе там в края на тази седмица. Според метеорологичната прогноза в момента температурите на въздуха ще са от 13 до 24-25 градуса от петък до неделя. В нито един от дните не се предвижда сериозен шанс да завали, нито ще е особено облачно.
Listen to the crowd at 20s…
Silverstone fans ❤️#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/NbTzZaSBW8
— Formula 1 (@F1) July 12, 2021
Пирели ще предостави на отборите гумите C1, C2 и C3 (съответно като хард, медиум и софт). Това са същите смеси, които използваха екипите и миналия сезон в надпреварата на Силвърстоун. Задните гуми обаче са с нова конструкция. След тестовете в Австрия отзивите бяха положителни и световният съвет за автомобилен спорт на ФИА утвърди промяната. В новата конструкция са вложени някои елементи, подготвяни за 18” гуми за сезон 2022.
Изборът за най-твърдите възможни смеси е продиктуван от натоварванията на пистата Силвърстоун, които са доста високи
Отборите ще разполагат с различен брой комплекти, тъй като през предстоящия уикенд за първи път ще се провежда така наречената спринтова квалификация. Всеки екип ще има 12 комплекта вместо 13: 2 хард, 4 медиум, 6 софт. За мокра писта имат до 6 комплекта интермедии и 3 за напълно мокър асфалт. В квалификацията в петък ще се използва само софт. Пилотите обаче няма да са задължени да стартират в Гран при надпреварата с гумите, с които са записали най-бързия си тур в Q2, както е по принцип. По време на спринтовата квалификация в събота състезателите имат свободен избор на гуми и не са длъжни да спират в бокса. Правилата за използване на гуми в неделя остават непроменени с изключение на свободния избор за старта.
Миналогодишната Гран при на Великобритания бе спечелена със стратегия с 1 бокс – старт с медиум и смяна с хард до финала. Този вариант бе използван и от тримата пилоти на подиума – Люис Хамилтън, Макс Верстапен и Шарл Льоклер. Състезателят на Ред Бул направи късно спиране за софт, с което взе допълнителната точка за най-бърза обиколка.
„Има много неща, които да очакваме по време на уикенда на Силвърстоун“, отбеляза спортният директор на Пирели Марио Изола
„Въвеждането на спринтова квалификация изцяло ще промени динамиката на всичко, случващо се на пистата и ритъма на работа. Ще има важен ефект и върху използването на гумите. Начинът, по който отборите ще интерпретират възможностите, ще е много интересен за наблюдение.“
„Въвеждаме също така задна гума с нова конструкция, която тествахме успешно в Австрия и получихме положителна обратна информация. Силвърстоун е едно от най-големите изпитания за гумите благодарение на бързите завои. Управлението на поведението им там е от особено голямо значение. Друг ключов фактор е, разбира се, британското време, което е прочуто с променливостта си в този период от годината.“
Sensational move, popular win 🙌@nigelmansell doing what he did best #OnThisDay in 1987 💪#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/2MsA14WKzb
— Formula 1 (@F1) July 12, 2021