Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тото Волф: Хорнер и аз прекалихме със съобщенията до Маси през 2021

Тото Волф: Хорнер и аз прекалихме със съобщенията до Маси през 2021

3422
0
Тото Волф и Кристиан Хорнер
Тото Волф и Кристиан Хорнер, снимка Ред Бул Контент Пуул

Директорът на Мерцедес Тото Волф призна, че той и Кристиан Хорнер може да са прекрачили границата в пряката комуникация със състезателния директор Майкъл Маси през сезон 2021. 

Изминалата бурна кампания беше белязана от поредица изключително противоречиви инциденти и решения на стюардите. Ръководителите на Формула 1 представиха записи от радио комуникациите пред медии за пръв път в историята на спорта. Това разкри как директорите на отбори като Волф и Хорнер отправят преки молби към състезателния директор. По принцип те трябва да разчитат на спортните директори на своите екипи.

Най-запомнящият се момент бе след контакта между Хамилтън и Верстапен, изпратил нидерландеца в предпазните заграждения. Тогава Хорнер бе чут да моли Маси да се справи по подходящ начин със ситуацията . Последният случай е от спорния рестарт на състезанието в Абу Даби, когато очевидно яростен Волф умоляваше Маси да завърши надпреварата зад колата на сигурността. 

Размишлявайки върху края на сезона, Волф смята, че двамата с Хорнер са отишли твърде далеч в застъпничеството на своите отбори чрез директната радио комуникация с ФИА.

„Кристиан и аз трябва да се хванем за носовете. Предоставиха ни възможност да говорим директно с директора на състезанието и ние превишихме правата си. Борихме се твърде яростно за интересите на нашите тимове. Това със сигурност бе един от провалите на спорта през тази година. Определено животът на Маси стана много по-труден след края на кампанията“, сподели Волф.

Обикновено спортният директор носи отговорността да комуникира с рейс контрола относно инциденти или опасения относно безопасността. От страна на Ред Бул това бе Джон Уитли, а Рон Медоус бе представителя на Мерцедес. Тото смята, че само тези членове на тимовете трябва да имат възможност за комуникация с състезателния директор.

„Шефът на отбора не трябва да разговаря директно с Майкъл Маси. Това трябва да се прави от спортните директори. Дори бих отишъл една стъпка по-далеч. Не мисля, че спортният директор трябва да лобира пред ръководителя на надпреварата или да оказва натиск над него. Трябва да се посочват ситуации, които той или стюардите не са забелязали, но не трябва да се лобира или оказва натиск“.

Коментарите на Волф идват след предложението на управляващият директор на F1 Рос Браун. Според него спортът не трябва да излъчва комуникациите между екипите и рейс контрола след поредицата противоречиви моменти през този сезон.

„Съгласен съм с Рос, но в еднаква степен обвинявам него и себе си. Бяхме част от вземането на решение за излъчване на повече неща по медиите с цел прозрачност и забавление на феновете. Има толкова много неща, които се случват по интеркома и предоставят на почитателите всички малки драми, които се случват. Замисълът на това нещо е добър, но мисля, че прекалихме твърде много“ завърши Тото Волф.